Ukoliko posedujete lokal, sigurno vam je do sada više puta palo na pamet da ga prodate i da taj novac potrošite na pametniji način ili da eventualno uložite u nešto što mislite da će vam se više isplatiti. Odluka da prodate nešto što dugo posedujete ili nešto u šta ste baš dosta uložili i nije tako laka.
Postoji nedoumica šta će se desiti i da li će se dobijeni novac lako uložiti u nešto drugo i da li će to nešto drugo biti isplativije. Zato treba više puta premeriti, a onda jednom preseći, odnosno jednom doneti odluku.
Ukoliko želite da iznajmite svoj poslovni prostor, proverite kako se kreću cene lokala koji su slični vašem: |
IZDAVANJE POSLOVNOG PROSTORA |
Ako još uvek vagate ozbiljno, onda treba i da sačekate i da sagledate sve činioce, a onda u trenutku kada budete sasvim sigurni treba da donesete odluku, koja će u tom slučaju biti ispravna za vas.
Ono što treba da znamo na početku jeste da je potrebno da ispitamo tržište kako bismo dobili neke preciznije informacije. U našoj zemlji i prodaja i izdavanje lokala beleže dosta tražnje, dok se izdavanje nešto više traži.
Dakle, potrebno je da osmotrite tržište, da vidite kako se kreću cene i da onda pokušate da na osnovu kriterijuma ocenite i vaš poslovni prostor i vidite da li vam ta cena u ovom trenutku odgovara. Svakako mora da se sprovede mini istraživanje i da se sagledaju stavke koje su vama bitne.
Pogledajte i cene za prodaju poslovnih prostora: |
PRODAJA POSLOVNOG PROSTORA |
Naravno, treba uzeti u obzir i činjenicu da se ljudi ne odlučuju tako lako da nešto prodaju i da će statistički uvek biti više onih lokala koji se izdaju. Trebalo bi naravno i proveriti koliko lako se prodaju neki lokali i koliko dugo čekaju na novog kupca, jer i taj podatak može da vam bude veoma značajan prilikom donošenja vaše konačne odluke.
Treba imati na umu da velike firme, ali sve više i one male iznajmljuju lokale. Kada je reč o manjim firmama, sasvim je jasno da neće rizikovati, ukoliko nisu sigurni u svoj posao i odvažiti se na korak da kupe ceo lokal, već će iznajmljivati prostor.
Izvor: pixabay.com
Kada je reč o većim firmama, nastavlja se trend iznajmljivanja poslovnih prostora. Pored toga što to sebi mogu da priušte, uvek imaju opciju da promene lokaciju, što na primer često rade neke banke. Dakle, oni znaju koliko se tržište brzo menja i spremni su da prate promene u dinamičnom okruženju. Zato će se pre odlučiti za iznajmljivanje lokala, a ne za kupovinu. Tako da - ukoliko imate velike poslovne prostore za firme koje dobro profitiraju, onda svakako da treba da razmislite o iznajmljivanju, jer vam se to i te kako može isplatiti. Naravno, nije isključeno i da dobijete ponudu za prodaju lokala koja se teško odbija. Razmislite šta biste sa tim novcem, ako ga ne uložite u nešto, može se potrošiti brže nego što mislite.
Ako ste vlasnik lokala na nekoj dobroj lokaciji, u centru grada ili u nekom ekskluzivnom naselju onda ste verovatno već imali problem da izdate taj lokal.
Ovde se treba dobro zapitati šta je najbolje činiti. Naime, određeni lokali na najboljim lokacijama najduže čekaju vlasnike upravo zbog toga što su cene tih lokala enormno velike i u slučaju prodaje i u slučaju izdavanja.
Međutim, kada jednom pronađete adekvatnu firmu koja želi da iznajmljuje taj prostor onda ste se gotovo za naredne mesece i godine apsolutno obezbedili i pa je u ovom slučaju možda i bolje da ipak zadržite poslovni prostor i da nastavite da ga izdajete.
Izvor: pixabay.com
Izdavanje lokala i na duže i na kraće staze može veoma da se isplati. Pored toga što ne plaćate račune i održavanje tog lokala, vama na račun svakog meseca legne manja ili veća svota novca.
Prema istraživanjima koja su rađena izdavanje poslovnih prostora se i te kako isplati. Naravno, najviše se isplati onima koji imaju lokale u samom centru bilo kog grada u Srbiji, ali i u nekim zonama koje su veoma popularne. I ne treba da imate strah od toga da li ćete izdati poslovni prostor ili nećete, već treba da imate u vidu da je danas mnogo teško naći poslovni prostor za izdavanje, što će samo reći da za tim vlada veliko interesovanje. I uglavnom će uvek vladati.
Pored velikih kompanija, za koje smo rekli da su više fokusirane na iznajmljivanje prostora nego na kupovinu, tako je i sa malim preduzetnicima, koji su u potrazi za manjim stanovima. Konkretno govorimo o frizerima, kozmetičarima, vlasinicima pekara, kafića, apoteka, radnjama brze hrane i slično. To su radnje koje se konstatno otvaraju u iznajmljenim poslovnim prostorima i lokalima.
Rizici naravno uvek postoje i kod izdavanja i kod prodaje. Međutim najčešći rizici izdavanja jesu da će vas određeni zakupac nakon nekog vremena napustiti i da ćete biti osuđeni samo na svoja sredstva, a jasno je da su troškovi održavanja velikih poslovnih prostora i te kako visoki.
Tako da vas to izdavanje u međuprostoru između dva zakupca može i te kako koštati. Na sreću uvek postoje ugovori, posebno kada su velike firme u pitanju, te ne morate o tome da brinete, ali je samo važno da poštujete proceduru do kraja i da se držite odredbi iz ugovora, kao i da proveravate da li se zakupac drži tih odredbi.
Pročitajte još naših tekstova: |
DA LI JE VIDEO NADZOR DOBRA INVESTICIJA? |
TRAŽITE POSLOVNI PROSTOR ILI PAMETNU INVESTICIJU? |
KOLIKO JE BITAN POSLOVNI PROSTOR ZA USPEŠAN BIZNIS? |
Prednosti izdavanja poslovnog prostora su višestruke.
Kao što smo već spomenuli neko drugi će se brinuti o tom poslovnom prostoru i plaćaće račune umesto vas.
Zatim, imaćete sigurne prilive svakog meseca i znaćete tačno kojim novcem raspolažete i uvek ćete moći na to da računate.
Vrlo lako ćete izdati poslovni prostor ukoliko je u pitanju veliki prostor koji pogoduje velikim i ozbiljnim kompanijama. Na ovaj način stvarate i kontakte koji vam mogu mnogo značiti u daljem poslovanju, ali i životu.
Veoma je teško reći šta se više isplati, prodaja ili izdavanje. Kod prodaje poslovnog prostora ćete dobiti veću količinu novca pa ako imate pravu ideju možete ga višestruko uvećati, a bez prave ideje možda je iznajmljivanje bolja opcija zbog sigurnih prihoda i nepostojanja rizika koje nosi investiranje.