');
24
Sep
agencija
Shuterstock (agencija)

6 razloga zašto prodaja stana ide SPORIJE nego što ste očekivali

facebook messenger viber
Prošlo je već neko vreme od kako ste oglasili vaš stan za prodaju, a još uvek nemate kupca.

Evo nekoliko mogućih objašnjenja i predloga koji vam mogu pomoći da ubrzate prodaju. 


1. Nekretnina je precenjena

Jedan od najčešćih razloga zašto jedan stan ostaje dugo na prodaji jeste da je za isti tražena prevelika suma novca. Ne postoji jedinstvena strategija kako se ovo da rešiti. Ako je vaš stan na tržištu već mesec dana bez ijedne ponude, onda biste morali  ponovo da procenite vrednost stana i da utvrdite da li cena koju ste inicijalno postavili odvraća kupce. Za ovo je potrebno da se povremeno proveri konkurencija. To ćete učiniti tako što ćete na oglasnicima napraviti pretragu za oglase za stanove sa sličnim karakteristikama i u istom kraju, a zatim i u naseljima kod kojih se cene kreću slično i da pogledate koliko vaša cena odskače u odnosu na druge stanove. 

Uporedite cene sličnih stanova, izaberite grad, naselje, kvadraturu i ostale bitne parametre i formirajte cenu svog stana:
PRODAJA STANOVA


Ukoliko su pak cene iste ili slične, možda postoji neki drugi važan detalj zbog kojeg se kupci ne odlučuju za vašu nekretninu. 

Da je nekretnina precenjena možete shvatiti ukoliko u kratkom roku dobijete više ponuda sa značajno manjim iznosom od onoga koji ste inicijalno tražili. Ovo takođe može da vam bude alarm za uzbunu. 


Koliko sniziti cenu ako je konkurencija velika? 

Ukoliko se u ponudi nalazi previše stanova koji su slični kao vaš, a koji su na neki način atraktivniji (bolji raspored prostorija, veće terase, bolji sistem grejanja ili slično), prodaju možete ubrzati ukoliko malo snizite vašu cenu. To smanjenje cena je obično malo, ali može da bude veoma značajno. Možete da smanjite ukupnu cenu za samo pola procenta ili čak za nekoliko procenata. 


Kada je potrebno veće sniženje cene? 

Veliko sniženje cene uglavnom nije neophodno ako je u samom startu vaš oglas za stan imao realnu ili za nijansu jaču cenu od realne. Međutim, ako ste na samom početku odlučili da „testirate tržište“ sa visokom cenom, razmislite o tome da se vratite na pravi put tako što ćete značajnije prilagoditi cenu. Pri tome, imajte u vidu da većina stanova koja predugo stoji na oglasima postepeno gubi na ceni, kao i troškove koje imate jer stan duže ostaje u vašem vlasništvu. 

RAS Srbija porez


2. Stan ne izgleda čisto, uredno i useljivo.

Ne postoji ništa poput ulaska u stan u kome kupac nije siguran odakle bi morao da krene sa uređivanjem jer je nekretnina u potpunom haosu. Možda porodica vlasnika još uvek živi u njoj ili je zauzimaju stanari kojima jednostavno nije stalo da sređuju stan pred dolazak kupaca.

Nijedan potencijalni kupac se neće osećati entuzijastično da kupi takav stan osim ako cena nije toliko niska da može da pomogne da se prevaziđe ovako negativan utisak. I zato, ako je stan prazan, doterajte ga koliko ste u mogućnosti. Jedno dobro krečenje i higijensko čišćenje može da napravi čuda. Ukoliko neko već živi u tom stanu, potrudite se da ga skockate za gledanje. Potencijalnog kupca neće odbiti vaš tepih koji nije kao iz salona, ali može da ga odbije zamašćena kuhinja i prljavi zidovi, kao i drugi veliki tragovi neodržavanja stana koji se prodaje.


3. Stanu je neophodno renoviranje

Postoji veliki procenat kupaca koji nemaju problem sa tim da nekretninu renoviraju u potpunosti. Međutim, stan koju kupuju sa idejom renoviranja mora da ima dovoljno  dobru cenu koja će kupcu pomoći da dobije dodatnu vrednost. U pitanju je jednostavna računica: troškovi kupovine i poreza, na koje se dodaju troškovi renoviranja moraju da budu niži od cene u odnosu na potpuno renovirane stanove sličnih karakteristika. U suprotnom, kupac će se radije odlučiti za gledanje stanova koji su noviji ili već renovirani. Ako cena nema smisla, neće biti ni ponuda. 

RAS Srbija porez


4. Fotografije sa oglasa su neprivlačne

Ako su fotografije sa oglasa mutne ili ih uopšte i nema (osim nacrta stana), velika je verovatnoća da se za gledanje neće javiti previše ljudi. Ovo za kupca može da znači dve stvari: ili da je stan u veoma lošem stanju, tj. da se nešto prikriva ili da prodavac nema živaca ni strpljenja da napravi dobre slike što vodi ka tome da nema ni živaca ni strpljenja da održava stan.

Izreka „ne ocenjujte knjigu prema njenim koricama“, uglavnom ne funkcioniše za nekretnine. Svi sude o stanovima za prodaju prema njegovim fotografijama. Ako fotografije nisu pristojne, imaćete manje poziva i zainteresovanih za gledanje, te samim tim i mnogo manje prodaja. 

Pixabay kuhinja


5. Nepravilan način oglašavanja

Mnogi ljudi nisu svesni koliko pogrešan izbor kanala za prodaju može da uspori čitav proces. Kada je reč o prodaji stanova, ovo se odnosi na izbor pogrešnih kanala gde će se postaviti oglas. Pa tako, mnogi stariji ljudi oslanjaju se isključivo na print izdanja oglasnika. Print izdanje samo po sebi nije loša stvar, ali postoji veliki deo željene ciljne grupe koja uopšte ne poseže za print izdanjima već oglase pretražuje isključivo online.

Sa druge strane, mnogi mlađi ljudi smatraju da je dovoljno da informaciju o prodaji puste putem društvenih mreža što opet nije loša ideja, ali jeste loše ukoliko to bude jedini način oglašavanja. Imajući u vidu ponašanje ljudi koji su u potrazi za stanovima za prodaju, ako biste morali da izaberete isključivo jedan kanal za oglašavanje, onda bi najbolji izbor bili online oglasnici za nekretnine.

Postavite oglas brzo i lako na našem sajtu:
POSTAVI OGLAS


Naravno, za najbolje rezultate i kako biste pokrili što širi spektar potencijalnih kupaca pametno je da oglas postavite na više kanala. Što je šira skupina ljudi koja će videti vaš oglas, to je veća šansa da ćete u kraćem roku doći do idealnog kupca za vašu nekretninu i do potpisivanja predugovora. 


6. Opis stana nije u skladu sa onim što se prodaje

Jedna od najvećih grešaka kada neko prodaje stan jeste da ga predstavlja onakvim kakav nije. Sve što se napiše u tekstu oglasa lako se da proveriti, a kupac može samo da bude revoltiran ukoliko se stan prikaže kao mnogo bolji nego što to realno jeste. I zato, kada koncipirate oglas, držite se isključivo onih činjenica koje su tačne. Prikažite sve prednosti stana koje su realne, a koje mogu privući potencijalne kupce da bolje pogledaju vašu nekretninu i nemojte sakrivati informacije koje su važne i relevantne za stan

Sada, kada imate sve ove stvari na umu, možete da izanalizirate opet vašu ponudu i da izmenite stavke koje mogu nepovoljno da utiču na prodaju. Ukoliko sarađujete sa iskusnim agentima za prodaju, oni će vam sigurno skrenuti pažnju na ove stvari. 

Ukoliko nekretninu oglašavate sami, onda je potrebno da budete veoma pažljivi oko navedenih detalja jer, male stvari koje se vama mogu činiti nebitnim, mogu da odvrate kupce i da vam značajno usprore prodaju stana. A relativno brza prodaja i po solidnoj ceni je sigurno cilj kom ste stremili od trenutka kada ste odlučili da oglasite vašu nekretninu.