05
Jul
autobuska stanica
Radomir Kuč

Ovako izgleda nova glavna autobuska stanica u Beogradu: 64 perona, garažna mesta, i po prvi put polazna tačka svih turističkih putovanja

facebook messenger viber
Nakon više od pola veka, građani Beograda, ali i svi oni koji dolaze u glavni grad Srbije, dobiće novu glavnu autobusku stanicu u Beogradu, koja će, kada se radovi privedu kraju, parirati izgledom najvećim svetskim metropolama.

Smeštena na Novom Beogradu u bloku 42, gde se nekada nalazilo nehigijensko naselje, ispod Železničke stanice Novi Beograd, nova autobuska stanica imaće 62 perona, a kompleks železnicke stanice ukupno sedam koloseka, što će omogućiti nesmetan dolazak i odlazak autobusa iz Beograda ka svim destinacijama iz zemlje i regiona.

Granicom Plana obuhvaćen je potez između ulica: Jurija Gagarina, Marka Hristića, Đorda Stanojevića, planirane Nova-1 i Antifašističke borbe.

Beoinfo foto Izgled nove beogradske autobuske stanice

Kako je saopšteno pre par meseci, radovi bi sukoro trebali da budu privedeni kraju, a sem odlaznih i dolaznih perona, stanica će dobiti i moderan izgled. Stanična zgrada će biti površine 25.000 kvadratnih metara u njenom sklopu, nalaziće se svi sadržaji neophodni putnicima - restorani, kafići, banke. Takođe, u njenom sklopu će se nalaziti i velika garaža od 200 parking mesta, dok će se u blizini staničnog trga, nalaziti i taksi stanica.

Radomir Kuč autobuska stanica

Peroni, njih 64, raspoređeni su tako da se na stanici nalaze 42 odlazna i 20 dolaznih. Pored njih, nalaziće se i 12 perona za saobraćaj turističkih autobusa, čime će grad Beograd konačno rešiti polaznu tačku turističkih agencija, koje će, kada se stanica pusti u promet, konačno objediniti polaske na jednom mestu, što do sada nije bio slučaj.

Kada se radovi privedu kraju, Beograd će konačno biti rasterećen kada se radi o tranzitnom saobraćaju u centru grada, gde se ranijih godina, uvek pravila gužva tokom dolaska i odlazaka autobusa.

Radomir Kuč autobuska stanica

Asfaltiranje staničnih perona, kao i saobraćajnica, trebalo bi da se okonča uskoro, paralelno sa postavljenjem zemlje za glavnu zgradu.

Izmeštanjem Glavne autobuske stanice na Novi Beograd, putnici će konačno brže stizati do svojih domova, bilo da se odluče da do nje dođu velikim brojem linija autobusima gradskog saobraćaja Beograd, vozom, tramvajem ili kolima.

Takođe, zbog širokih bulevara i blizine autoputa, biće izbegnute i saobraćajne gužve. Posebna pogodnost očekuje putnike koji kombinuju ili avio i autobuski ili autobuski i železnički prevoz, na putu do željene destinacije, pošto se Železnička stanica nalazi na dva minuta, dok se stajalište autobusa GSP Beograd koji saobraća do Surčina, nalazi na svega par minuta od nove stanice.

Projekat autobuske stanice Novi Beograd, gradi se kroz javno-privatno partnerstvo između Grada Beograda i preduzeća BAS koje upravlja postojećom glavnom autobuskom stanicom u centru grada.