Put koji je fotografija u Srbiji prešla, od svojih pocetaka do danas, bezmalo je i put zanatske izrade fotografija u našoj zemlji. Prvi fotografski atelje u Beogradu otvorio je, oko 1861. godine, Florijan Gantenbajn, poreklom iz Švajcarske, i od tada traje kontinuitet u ovoj delatnosti. Fotografski ateljei do kraja XIX veka uglavnom su bili namenjeni gradanstvu, i to kroz portretnu fotografiju, bez vecih ambicija za napredovanje. Po inventivnosti, u tom periodu možemo da izdvojimo Milana Jovanovica, verovatno najboljeg portretistu svoga vremena, školovanog fotografa, koji je ostavio veliki broj portreta javnih licnosti, kao i brojne fotografije Beograda. Znacajniji napredak u razvoju fotografskog zanata nastupa po završetku Prvog svetskog rata. Jedan od poznatijih ateljea, koji je otvoren 1928. godine, jeste i atelje Selimira Loncarevica. Radnja se nalazila na Terazijama 32, sve do 1964. godine. Potom je preseljena u Balkansku 27. Iz nje je sacuvana salon kamera formata 18x24 cm i šest pratecih objektiva razlicitih proizvodaca. Najstariji objektivi su Mon Jamin Darlot (dva), iz 1861. godine, koji su ujedno i najstariji eksponati zbirke foto-tehnike Muzeja nauke i tehnike u Beogradu. Salon kamera je 2005. godine restaurisana i tom prilikom je na njoj nadena mala nalepnica na kojoj je postojala oznaka “Goertz”. Studijska kamera “Goertz” je vrhunske profesionalne izrade od trešnjinog i bukovog drveta. Tela drvenih foto-aparata su medu najpreciznijim proizvodima od drveta. Ovim poslom su se bavile nadaleko poznate stolarske radionice u Nemackoj i Austriji. Na kamerama se obicno nalazi utisnut žig takve radionice.
Ovu studijsku kameru odlikuju savršeni spojevi mehanizma, koji i danas omogucavaju lako rotiranje i skupljanje meha. Telo kamere se sastoji iz dva drvena rama koji su povezani šarkama. Na prednjoj ploci su klizaci za postavljanje objektiva, a na zadnjoj mesto za mat-šajbnu i kasetu za plan-film ili fotografsku plocu. Ovi drveni ramovi su spojeni mehom u formi harmonike, koji je napravljen od knjigovezackog papira ojacanog jagnjecom kožom na prevojima, zbog fleksibilnosti. Mehanizam kamere se sastoji iz dve paralelne zupcaste letve koju pokrecu zupcanici pomerajuci plocu sa mat-šajbnom u horizontalnoj ravni, cime je omoguceno izoštravanje fotografije. Stativ kamere je izraden od bukovog drveta i ofarban u crno, a postavljen je na metalne tockove radi lakšeg kretanja u prostoru fotografskog ateljea
izdanje za jul/avgust 2012. godine.