Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture završilo je tokom septembra rani javni uvid Prostornog plana posebne namene za koridor brze saobraćajnice Kraljevo–Raška–Novi Pazar.
Ova moderna saobraćajnica, ukupne dužine 94,7 kilometara, trebalo bi da doprinese boljoj saobraćajnoj povezanosti i omogući ekonomsku revitalizaciju regiona kroz povezanost gradova Kraljevo, Raška i Novi Pazar. Glavna deonica protezaće se na 83,4 kilometara između Kraljeva i Novog Pazara, dok će dodatnih 11,3 kilometara povezati Rašku sa Jarinjem. Trenutno je u toku faza projektovanja, a početak izgradnje planiran je za početak 2026. godine, rekao je resorni ministar Goran Vesić.
Prostornim planom obuhvaćeno je područje od 650,37 kvadratnih kilometara, a okvirna granica obuhvata delove teritorija gradova Kraljevo i Novi Pazar, kao i opštine Raška. Predloženi koridor, širine od 50 do 300 metara, integriše trase sa zaštitnim pojasevima brze saobraćajnice, ali i koridore za postojeće i planirane infrastrukturne sisteme, uključujući železničku prugu, gasovode, dalekovode i optičke kablove.
Trasa saobraćajnice započinje od petlje Adrani na autoputu E-761 i dalje se pruža južno, zaobilazeći Kraljevo sa zapadne strane i presecajući postojeći put Čačak–Kraljevo. U reonu naselja Mataruge i Progorelica nova saobraćajnica se spaja sa državnim putem IB reda broj 22 i zatim prati njegovu trasu kroz Ibarsku klisuru, prilagođavajući se potrebnoj geometriji puta na određenim deonicama.
Nakon naselja Ušće, saobraćajnica se odvaja od trenutnog puta i ponovo spaja kod naselja Baljevac, zaobilazeći građevinsko područje Raške sa zapadne strane i protežući se sve do Novog Pazara. Posebna trasa dužine 11,3 kilometara povezaće Rašku i Jarinje, navodi portal "eKapija".
Ministar Vesić naglasio je da ova saobraćajnica nije samo infrastrukturni projekat već i strateška investicija koja će omogućiti brži razvoj regiona. Projekat je od posebnog značaja za očuvanje kulturnog identiteta ovog kraja, gde se nalaze mnogi srednjovekovni spomenici i manastiri, koji predstavljaju važan deo srpske istorije i kulture. "Izgradnja će doneti nove mogućnosti za investicije i ekonomiju Novog Pazara, Raške i Kraljeva," izjavio je Vesić, dodajući da će se trasa projektovati za brzinu od 80 do 100 kilometara na čas.
Paralelno sa izradom Prostornog plana, projektne radove na saobraćajnici vodi konzorcijum "Hidropojekt inženjering" i Institut za arhitekturu i urbanizam Srbije, što osigurava visok nivo tehničke podrške i planiranja za realizaciju ovog kapitalnog projekta.