Izgradnja podvožnjaka u Bulevaru umetnosti, koja je započeta sredinom maja 2024. godine, predstavlja ključni projekat za unapređenje saobraćajne infrastrukture Novog Beograda. Podvožnjak će povezati dve strane Bulevara umetnosti i omogućiti denivelisano ukrštanje sa železničkom prugom Beograd-Batajnica-Šid, smanjujući saobraćajne gužve u ovom delu grada. Vrednost projekta procenjena je na 980 miliona dinara, a rok za završetak radova je 450 dana.
Podvožnjak je planiran kao deo šire strategije razvoja saobraćajnice koja će povezati Savu i Dunav, što ga čini jedinstvenim u Beogradu. Prema projektnoj dokumentaciji, pruga ima dva postojeća koloseka, ali podvožnjak je projektovan za četvorokolosečni saobraćaj kako bi se ostavio prostor za buduće širenje.
Gradnja podvožnjaka uključuje složene radove na prokopavanju kroz postojeći nasip pruge, pri čemu se mora voditi računa da se železnički saobraćaj neometano odvija. „Da su radovi obavljeni pre nekoliko godina, posao bi bio mnogo jednostavniji, ali sada zahteva visoku preciznost i stručnost“, izjavio je Aleksandar Šapić ranije ove godine.
Predsednik Privremenog organa Grada Beograda Aleksandar Šapić naglasio je strateški značaj ovog poduhvata. „Ova saobraćajnica preuzeće veliki deo opterećenja sa ulica Omladinskih brigada i Tošin bunar, koje su trenutno među najprometnijima u ovom delu grada. Nakon završetka radova, raskrsnica Bulevara umetnosti i Heroja sa Košara postaće jedna od ključnih tačaka saobraćaja na Novom Beogradu“, rekao je Šapić.
Pored toga, Šapić je istakao da podvožnjak neće samo rasteretiti saobraćaj, već će povezati centralne delove grada sa perifernim delovima, doprinoseći efikasnijem funkcionisanju grada. „Nadam se da ćemo za manje od godinu dana pustiti ovaj podvožnjak u rad i time značajno unaprediti svakodnevni život građana“, dodao je.
Očekivani završetak radova na podvožnjaku predviđen je do kraja 2025. godine. Ova saobraćajnica, koja je bila deo planova više godina, igraće ključnu ulogu u rasterećenju saobraćajnih gužvi i unapređenju povezanosti dva najvažnija dela grada. Uz visoku frekvenciju vozila i dnevni priliv stanovnika u Novi Beograd, podvožnjak predstavlja dugoročno rešenje za mnoge infrastrukturne izazove ovog dela prestonice.