27
Nov
Novi Savski most
Beograd.rs

Beograd dobija novi most koji će promeniti saobraćaj za sva vremena: Ovako će izgledati novi most preko Save

facebook messenger viber
Početak radova na demontaži starog savskog mosta otpočela je nova epoha kada se radi o mostovima na Dunavu i Savi u Beogradu. Nakon Mosta na Adi i Pupinovog mosta, Beograd će dobiti nov, moderan i funkcionalan treći most u poslednjih dvadeset godina.

Gradnja Novog Savskog mosta će u potpunosti promeniti saobraćajnu infrastrukturu grada. Most, čija se izgradnja odlagala nekoliko puta u prošlosti, biće prilagođen pešacima i biciklistima, a koristiće ga i automobili i tramvaji. Prema najavama, novi most će značajno poboljšati bezbednost i funkcionalnost saobraćaja u ovom delu Beograda.

Savski most sa šest saobraćajnih traka

Dužina Novog Savskog mosta biće 420 metara, a širina 38 metara, sa proširenjima na mestima za pešake koja će biti širine 42 metra. Most će imati četiri trake za automobile i dve trake za tramvaje, što će omogućiti lakši i brži prevoz. Poseban fokus biće na bezbednosti pešaka i biciklista, jer će sa obe strane biti postavljene staze koje će omogućiti bezbedno kretanje. Takođe, dvosmerni tramvajski saobraćaj biće smešten u sredini mosta, a kolovozne trake za automobile biće širine 6,5 metara po smeru.

Novi most kao dugoročno rešenje za saobraćaj

Siniša Mali, ministar finansija, naglasio je da će broj putnika na drugim mostovima u Beogradu biti smanjen zahvaljujući Novom Savskom mostu. Prema istraživanjima, broj putnika na Brankovom mostu smanjiće se za 8%, na Gazeli za 5%, a na Mostu na Adi za 4%. Ovo će doprineti smanjenju gužvi u Beogradu i boljoj povezanosti između delova grada.

Beograd.rs Novi Savski most

Povezivanje sa novim tunelom

Izgradnja Novog Savskog mosta biće povezana i sa izgradnjom tunela koji će povezivati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana. Ovaj tunel će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi u centru grada za 17% i smanjenju zagađenja. Tunel će biti dug oko dva kilometra, sa po dve saobraćajne trake na svakoj strani, a predstavlja prvi tunel koji se gradi u Beogradu posle više od 50 godina.

Savski most kao simbol budućnosti Beograda

Novi Savski most nije samo infrastrukturni projekat, već i simbol modernizacije Beograda. Sa njim će biti unapređena povezanost između centralnih i perifernih delova grada, što će poboljšati svakodnevni život Beograđana. Takođe, most će biti značajan za turizam i privredu, jer će omogućiti lakši dolazak i izlazak iz grada.

Pre nego što gradnja Novog Savskog mosta počne, neophodno je izvršiti demontažu postojećeg Starog savskog mosta koji će najverovatnije nastaviti da služi Beograđanima samo na drugoj lokaciji.