04
Dec
Ada Ciganlija saobraćaj
Radomir Kuč

Saobraćajna revolucija u Beogradu: Obilaznica koja će rešiti problem gužvi u centru

facebook messenger viber
Gužve u saobraćaju na potezu od Karaburme do Banovo Brda, za koje nam danas u špicu treba i više od jednog sata, uskoro će prema rečima gradskih zvaničnika postati ružna prošlost i to zahvaljujući projektu - Obilaznica "Centar".

Novi projekat pod radnim nazivom Obilaznica "Centar" osmišljen je da poveže Adu Ciganliju i Višnjičku ulicu, omogućavajući vozačima da brže i jednostavnije zaobiđu centralnu gradsku zonu. Planirane trase će pružiti komforne saobraćajnice bez semafora, rasterećujući saobraćaj u centru Beograda i značajno skraćujući vreme putovanja.

Ključne karakteristike projekta

Glavni gradski urbanista Marko Stojčić objasnio je koncept ovog projekta krajem novembra, ističući njegov značaj za gradski saobraćaj. "Obilaznica 'Centar' zaista obilazi oko same centralne gradske zone. Spaja Adu Ciganliju sa krajem Višnjičke ulice, pružajući vozačima direktnu vezu kroz Čukaricu, Savski venac, Stari grad i Palilulu. Ova nova saobraćajna kičma eliminisaće semafore, raskrsnice i gužve koje otežavaju svakodnevno kretanje," rekao je Stojčić.

Radomir Kuč Ada Ciganlija saobraćaj

Prvi koraci već su preduzeti prema trenutno dostupnim informacijama. Proširenje Crnogorske ulice je završeno, a kod Pop Lukine ulice postavljen je kružni tok, što je omogućilo bolju protočnost saobraćaja. Takođe, deo Karađorđeve ulice je asfaltiran i proširen na dve saobraćajne trake, čime se dodatno poboljšava saobraćajna povezanost ključnih zona.

Saobraćaj uz Kalemegdan i Donji Dorćol

Krajem oktobra, gradonačelnik Aleksandar Šapić najavio je dodatne izmene koje će povećati efikasnost saobraćaja. "Želimo da imamo po dve saobraćajne trake u jednom smeru oko Kalemegdana, sve do Ulice cara Dušana. Time ćemo magistralno povezati centar grada sa Donjim Dorćolom i Ulicom 27. marta, izbegavajući Terazijski tunel," rekao je Šapić. Takođe, planirano je zatvaranje dela trase uz Kalemegdan za kolski saobraćaj, čime bi se omogućilo pešačko povezivanje Knez Mihailove i Terazija.

Jedna od ključnih promena uključuje i novu saobraćajnicu koja će prolaziti paralelno sa rekom Savom. Ona će se protezati ispod Starog savskog mosta i budućeg novog mosta, povezujući Karađorđevu ulicu sa Bulevarom Vudroa Vilsona. "Ova trasa će omogućiti vozačima da stignu do Gazele i dalje ka Sajmu i Obrenovačkom putu, smanjujući gužve u centru grada," dodao je gradonačelnik.

Cilj smanjiti broj vozila u najužem centru

Kada projekat bude završen, građani Beograda moći će mnogo brže i jednostavnije da stignu sa jednog kraja grada na drugi. Prema rečima Marka Stojčića, Obilaznica "Centar" predstavlja dugoročnu investiciju u funkcionalniji saobraćaj i bolji kvalitet života. Njeno uspešno sprovođenje rasteretiće centralne gradske zone i smanjiti broj vozila u najužem gradskom jezgru, istovremeno omogućavajući efikasnije korišćenje javnog prostora za pešake i bicikliste.