Most će se uzdizati iznad nivoa terena pre kružnog toka na ukrštanju sa Bulevarom patrijarha Pavla i Bulevarom cara Lazara. Sledeći deo mosta protezaće se preko novog kružnog toka sa Heroja Pinkija, a zatim će prelaziti Dunav kod Šodroša i završavati se na obilaznici u Sremskoj Kamenici. Ovaj infrastrukturni projekat ima ogroman potencijal da poboljša kvalitet života u Novom Sadu, smanji gužve i zagađenje u centralnim delovima grada, kao i da doprinese ekološkom razvoju.
Do sada su postavljeni prvi stubovi mosta, a trenutno su u toku radovi na izgradnji stubova i temelja, koji su ključni za stabilnost celokupne konstrukcije. U okviru projekta, započeti su i pripremni radovi za postavljanje konstrukcije na više delova mosta, dok se očekuje da će u narednim mesecima biti završeni radovi na temeljima i postavljanje prvih delova mosta. Predviđeni završetak radova je 2027. godina, što znači da će Novi Sad u narednim godinama dobiti jednu od najvažnijih saobraćajnih veza u ovom delu grada.
Za sada, radovi napreduju prema planu, iako postoje određeni izazovi vezani za kompleksnost infrastrukturnih zahvata. Veruje se da će most biti završen u predviđenom roku, čime će Novi Sad značajno poboljšati svoju saobraćajnu infrastrukturu, ali i doprineti ekološkom razvoju i boljoj povezanosti sa širim okruženjem.
Novi Sad, sa više od 400.000 stanovnika i oko 140.000 registrovanih vozila, suočava se sa velikim izazovima kada je u pitanju saobraćajna povezanost i gustina saobraćaja. Tri postojeća mosta trenutno nisu dovoljna da zadovolje sve potrebe, što izaziva velike gužve, naročito na Bulevaru oslobođenja, jednom od najopterećenijih putnih pravaca u gradu. Četvrti most će značajno rasteretiti saobraćaj i doprineti bržem kretanju vozila kroz Novi Sad, što će umanjiti saobraćajne zastoje i smanjiti emisiju CO2, čime će se poboljšati kvalitet života građana.
Novi most će, osim što će smanjiti gužve u centralnim delovima grada, povezati Bačku i Srem, olakšavajući prevoz između dva dela Novog Sada. Takođe, most će imati izvanrednu biciklističku infrastrukturu, što je značajno za ekološki prihvatljiv transport i rekreativce, koji će lakše prelaziti sa jedne strane Dunava na drugu. Ovaj projekat predstavlja veliki korak u pravcu održivog razvoja grada.
Ukupna vrednost ovog projekta procenjuje se na oko 15 milijardi dinara, dok će rešavanje imovinsko-pravnih odnosa zahtevati dodatnih 11 miliona evra. Četvrti most neće samo doprineti poboljšanju saobraćaja, već i očuvanju životne sredine, jer će omogućiti bolji protok saobraćaja i smanjiti emisiju štetnih gasova. Takođe, most će imati biciklističke staze, što će doprineti promociji ekološkog i održivog načina transporta.
Projekat izgradnje mosta je od velikog značaja i za širu regiju, jer će poboljšati pristup Sremu i Mačvi, ključnim poljoprivrednim i industrijskim područjima u Vojvodini. Sa boljom infrastrukturom, otvoriće se nove mogućnosti za privredni razvoj, kao i za brži protok ljudi i roba, što će imati dugoročni pozitivan uticaj na ekonomiju cele regije.
Radovi na izgradnji četvrtog mosta započeli su u februaru 2023. godine. Do sada su postavljeni prvi stubovi mosta, a prema planovima, radovi će biti završeni do 2027. godine. Kroz ovaj projekat, Novi Sad će postati još povezaniji i konkurentniji grad u regionu, sa boljom infrastrukturom koja će podržavati njegov ekonomski razvoj. Četvrti most će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi na ključnim pravcima, što će imati pozitivan efekat na sve aspekte života u Novom Sadu.
Za Vojvodinu i Srbiju, most predstavlja važan infrastrukturni element, jer će značajno poboljšati pristup Sremu, ali i celokupnom regionu. Novi most će doprineti smanjenju pritiska na postojeće saobraćajnice, poboljšati transportne veze, a samim tim i poslovanje u industrijskim zonama. Takođe, povećaće atraktivnost Novog Sada kao regionalnog centra, što može privući nove investicije i poslovne prilike u ovu regiju.