Planirana izgradnja mosta i pratećeg tunela do Bulevara despota Stefana deo su šireg urbanog koncepta „Mali metro“, koji povezuje najudaljenije tačke u gradu. Ovaj kapitalni projekat ne samo da će rasteretiti postojeće saobraćajnice, već i povećati investicionu atraktivnost centralne zone grada.
Izgradnja Novog srpskog mosta donosi potpuno novu funkcionalnost u oblasti međuzonskog saobraćaja. Zahvaljujući modernim inženjerskim rešenjima, prelazak s jedne na drugu obalu Save trajaće svega šest do sedam minuta, čime se znatno povećava efikasnost i smanjuju gužve. Time se stvara alternativa Brankovom mostu, koji danas nosi najveći teret svakodnevnog automobilskog prometa, i to često bez potrebe – jer mnogi vozači kroz njega samo tranzitiraju.
– Kada završimo most, uvešćemo novu logiku saobraćajnih tokova. Više neće postojati jedina veza ka centru, već racionalniji razvod prometa po celom urbanom jezgru – istakao je glavni urbanista Marko Stojčić.
U sklopu istog projekta, predviđena je izgradnja tunela koji će povezivati Ekonomski fakultet sa Bulevarom despota Stefana, čime se stvaraju uslovi za direktan prolaz ispod najopterećenijeg dela centra. Ovaj infrastrukturni koridor biće okosnica povezivanja ključnih tačaka grada, čime se stvara osnov za dalji razvoj „pametne urbane mobilnosti“.
Rušenje objekata na prostoru Starog sajmišta je u završnoj fazi, a uklanjanje starog Savskog mosta planirano je odmah po završetku priprema terena. Novi most biće konstruisan po savremenim tehničkim standardima, sa posebnim fokusom na bezbednost, kapacitet i integraciju sa budućim metro sistemom.
Stručna analiza pokazala je da postojeći Savski most ne može da se rekonstruiše zbog dotrajalosti konstrukcije i tehničkih ograničenja. Njegova zamena novom infrastrukturom predstavlja racionalan inženjerski i ekonomski potez.
– To je jedan od retkih mostova sa stubovima u samoj matici reke, što je konstrukciona slabost koja ograničava dugoročni razvoj – ocenjuje građevinski inženjer Zoran Đorđević.
Planirano je da stari most bude rekonstruisan u pešački do kraja 2026. godine, što dodatno doprinosi urbanom razvoju priobalja i kreiranju prostora za javne sadržaje. Novi srpski most i prateći tunel postaju simbol tranzicije Beograda ka održivoj, savremenoj metropoli spremnoj za nove infrastrukturne i investicione cikluse.