Radovi na ovoj saobraćajnici počeli su 2016. godine, a sredstva su obezbeđena kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Put predstavlja jedinu direktnu vezu koja, osim prolaska kroz Skoplje, povezuje Prilep sa ostatkom Makedonije, čime se značajno skraćuje vreme putovanja.
Puštanjem u rad ove deonice, putovanje od Prilepa do Skoplja sada traje oko sat i 20 minuta, što je znatno kraće u odnosu na dosadašnje rute koje su vodile kroz prometne ulice Skoplja. Ova promena omogućava turistima iz Srbije da brže stignu do Ohrida, jednog od najpoznatijih makedonskih turističkih centara, kao i do grčkih destinacija na Jonskoj i Egejskoj obali.
Brža i sigurnija vožnja smanjuje troškove goriva i vreme provedeno na putu, što je dodatna pogodnost za srpske turiste koji često biraju Ohrid ili letovališta u Grčkoj za odmor.
Premijer Severne Makedonije Hristijan Mickoski izjavio je na otvaranju da „država više nije bankomat za moćnike, već motor razvoja“, ističući kako je došlo vreme kada se projekti ne najavljuju samo na papiru, već se realizuju na terenu. On je naglasio da se sredstva građana vraćaju kroz konkretne infrastrukturne projekte.
Ministar transporta i veza Aleksandar Nikolovski rekao je da je izgradnja puta kroz Drenovsku klisuru i planinske masive bila posebno zahtevna: „Tuneli i planina predstavljali su izazov, ali smo pomerili granice da bi put bio bezbedan i funkcionalan.“
Za turiste iz Srbije ovo otvaranje znači lakši put ka Ohridu, Jonskoj obali i grčkim letovalištima, jer novi pravac omogućava korišćenje manje opterećenog graničnog prelaza Medžitlija. Time se izbegavaju letnje gužve na poznatim prelazima Bogorodica i Dojran, na kojima se često čeka satima. Turisti sada mogu uštedeti vreme i novac, a Makedonija dodatno jača ulogu tranzitne zemlje ka jugu Balkana.
Direktor Javnog preduzeća za državne puteve Koce Trajanoski istakao je da će ovaj put ubrzati razvoj Pelagonije, poznate po vinogradima i poljoprivredi, i smanjiti odlazak stanovništva iz regiona. Ranije ove godine otvorena je i deonica Gradsko–Drenovo, duga 15,5 kilometara, u koju je uloženo 37,5 miliona evra, čime je završeno kompletno povezivanje Prilepa i Gradskog.
Najavljena je i izgradnja treće trake na usponu Pletvar, na deonici od kamenoloma do sela Belovodica, što će dodatno poboljšati bezbednost i protočnost saobraćaja na ovoj ključnoj trasi.