Ove godine, sajam je trajao od 18. do 22. januara i pod jednim krovom obuhvatio je više stotina izlagača iz ukupno 145 zemalja. Kao što to obično i bude, najveću pažnju privukli su proizvođači iz Italije, Nemačke i Skandinavije, ali bilo je i par iznenađenja kao što je koncept Das Haus, miljenik na društvenim mrežama kojem ćemo se kasnije vratiti.
Prošlogodišnji trendovi i dalje dominantni
Priča o savremenom izrazu koji smo mogli da vidimo pod IMM krovom praktično se nastavila tamo gde je stala prošle godine i nažalost se nije baš mnogo pomerila unapred. Drvo je i dalje u modi, a još bolje ako ga prate upadljivi metalni detalji, pa možda još i malo mermera.
Staklo je i dalje često prisutno u sporednim ulogama u raznim sobama, a i prirodna koža je uspela da opstane u trendu. Naravno, tu su i ovalni elementi koje su kao po naredbi gotovo sve kuće uvrstile u svoje izložbe. Neki su tu samo kao ornamenti, dok su drugi (poput stolova i ogledala različitih veličina) našli i praktičnu funkciju.
A po čemu je ova godina drugačija od prošlih?
Čini nam se da se glavna razlika u odnosu na ranije godine ogleda u izboru boja koji je konačno nešto odvažniji nego pre. I dalje je tu čitava pastelna paleta i sve nijanse sive, ali oku ugodni tamni tonovi i kombinacije distinktivnih šara stigle su kao pravo osveženje nakon duge dominacije nežnih boja.
U tom kontekstu, Zanotta (Italija) je, na primer, dala sasvim pristojan odgovor na sve gore navedene teme i opremila dnevni boravak u kojem bi skoro svako želeo da se odmori nakon dugog radnog dana.
Veliku pažnju na sajmu, a posebno na društvenim mrežama, dobio je štand studija Truly Truly (Holandija) koji predvodi dizajnerski par Booy iz Australije. U svojim radovima, ovi dizajneri vešto se igraju teksturama i materijalima poput žice, plastike i metala.
No, kao što smo i na početku spomenuli, njihov jednostavan (ali efektan) koncept Das Haus pokazao je da uz lukavo korišćenje boja (u ovom slučaju žute) i teksturisanih obloga, skoro svaki moderan enterijer može da deluje kao umetnički eksponat. Slične ideje prisutne su bile i kod drugih izlagača, ali niko nije ostavio tako snažan dojam kao Truly Truly tim.
Što se materijala tiče, i ovde se desilo isto što i na modnoj sceni tokom prošle godine: somot se ušunjao na sporedna vrata, osvojio dizajnere vrhunskog ranga i odlučio tu da ostane. Kao materijal za oblaganje nameštaja, somot deluje vrlo elegantno i daje određenu notu luksuza za koji vam nije potreban ogroman budžet (mada isti nije ni na odmet), zbog čega njegova popularnost u poslednje vreme ni ne treba da čudi.
Nešto muževniju notu toj temi dodali su Gallotti&Radice (opet Italija) koji su u svoje kolekcije uvrstili apsolutno sve trendi motive (metal, mermer, somot, nežne tamne nijanse i obline) i od toga uspeli da dobiju odličan rezultat.