03
Apr
selidba
RAS Srbija

Planirate selidbu u Beograd, evo nekoliko korisnih saveta za preseljenje?

facebook messenger viber
Nema ničega lepšeg nego kad menjate mesto prebivališta, prelazite iz manjeg grada u veći.

Neki to smatraju pravom avanturom i jedva čekaju da se upuste, pogotovo ako su to radili više puta. Međutim oni koji se sele prvi put, za njih bi selidba mogla da predstavlja pravi stres. Nije svejedno ukoliko se selite iz manjeg grada u Beograd, moraćete da napravite dobar plan organizacije selidbe. Ono što  prvo morate da napravite jeste plan preseljenja, šta nosite od stvari, a šta ne.  

Zatim da na vreme organizujete prevoz tih stvari, da li ćete naći nekog ko će vam u toj situaciji pomoći ili ćete sami sve obaviti, na vama je. Ono što se preporučuje kao možda i najbolje u toj situaciji jeste da se obratite nekoj agenciji kao što je, na primer, Selidbe Beograd i time smanjite stres bar za pola. Ovde ćemo pokušati, da vam opišemo na šta sve treba da obratite pažnju ukoliko se odlučite za taj korak. 

Odredite plan šta nosite od stvari, a šta se baca

Prvo bi trebalo da popišete šta sve nosite od kabastih stavri, a šta ćete baciti ili nekome pokloniti. To se prevashodno misli na nameštaj, krevet, dečiji krevet, ugaona garnitura, regal, biblioteka, televizor, mini linija, kompjuter,  frižider, šporet, veš mašina, mašina za sušenje veša, mašina za pranje sudova, mikrotalasne, a da ne spominjemo ostale stvari poput lustera, lampi i svih drugih osetljivih i lomljivih stvari.

Kada ste odredili šta nosite, a šta ne, sledeće je da idete u nabavku materijala za pakovanje selidbe. To će vam pomoći da lakše upakujete vaše stvari, a ujedno ćete ih zaštiti prilikom prevoza. Posle nabavljanja materijala potrebno je organizovati  prevoz svih stvari do željenjenog mesta.

Šta sve treba nabaviti od materijala za pakovanje?

Ako se prvi put selite, onda bi trebalo da znate šta vam je sve od materijala za selidbu potrebno.

Mislimo prvenstveno na:

  • kartonske kutije (velike i male)
  • pucketajuća zaštitna folija
  • lepljiva traka
  • stiropor, ako planirate da nosite belu tehniku sa sobom
  • velike crne kese
  • velika količina starih novina, papira 
  • makaze i markeri

Naravno uvek možete da se snađete i iskoristite velike putničke kofere. Oni bi mogli da vam posluže za prenos stvari koje su veoma osetljive i lomljive. Naravno, prethodno ćete morati sve te stvari umotatitii u neku hartiju. Hartija će pomoći da se osetljive, a vama drage stvari, tokom selidbe ne oštete i polome. Za pakovanje garderobe možete koristiti vakum kese, one su pogodne jer mogu biti velikih zapremina i u njih može stati dosta stvari, a ujedno će uštedeti na prostoru kamiona za selidbu. Za dušeke, delove nameštaja, koristite zaštitnu foliju, stiropor i na taj način ćete smanjiti njihovo oštećenje i habanje prilikom selidbe. 

Kutije su takođe nezaobilazne prilikom pakovanja stvari i mogu biti od velike pomoći. Veće kartonske kutije koristite za lakše stvari, poput posteljine, igračaka, garderobe. Manje kutije koristite za teže stvari kao što je posuđe, knjige, za male kućne aparate. Pravilno pakovanje ide tako što na dno stavite nešto mekano na primer neku staru tkaninu koja će dodatno pomoći da ne dođe do oštećenja i lomljenja prilikom prevoza. 

Ovo praktikujte kada su u pitanju  lomljive stvari poput tanjira, šolja, čaša,  stvari od porcelana. Takve stvari pakujte odvojeno od drugih stvari, umotajte u hartiju od papira svaku čašu, šolju i ređajte ih uspravno. Ukoliko se pojavi prazan prostor, popunite ga starom hartijom ili nekom tkaninom. Ono što ne smete da zaboravite jeste da svaku kutiju označite markerom jer će vam to pomoći prilikom pakovanja u prevozno sredstvo. Gledajte da svaku kutiju dodatno osigurate selotejp trakom. Zato je bitno da ne štedite na selotejp trakama jer će vam biti potrebne.

Profimedia selidba

 

Pažljivo sa dokumentacijom

Pre svake selidbe, bilo bi dobro da sva važna dokumenta skupite na jednom mestu. Možete ih poređati u fascikle i na svakoj napisati nazive dokumenata, da biste prilikom raspakivanja znali gde vam se šta nalazi. Te fascikle odložite u posebnu kutiju i označite ih da bi ste ih lakše pronašli kad stignete na željenu destinaciju.

Pakovanje nameštaja

Malo je teže sa nameštajem. Manje komade nameštaja ne morate demontirati. Njih probajte da dobro obezbedite pucketavom folijom i  selotejp trakom. Teže je sa glomaznim i kabastim nameštajem. Ukoliko je moguće kod ovog nameštaja izvršite demontažu. Svaki element umotajte u foliju, streč trake, ćebad, kutije i ne štedite na lepljivoj traci da biste sve dobro fiksirali. Ono što mnogi profesionalci predlažu jeste da obratite pažnju na redosled nameštaja kada ga rasklapate, da biste posle znali da ga opet sastavite.

Možete na pojedinim elementima da stavite selotejp traku i označite ih markerom i tako sebi pomognete prilikom njihove montaže. Šrafove stavite u posebne kesice i spakujte ih sa nameštajem kojem pripadaju. Posebno obratite pažnju, kada nosite delove nameštaja do kamiona da ih usput ne biste oštetili.

Pakovanje bele tehnike i ostalih uređaja

Za transport i selidbu bele tehnike i ostalih kućnih aparata morate da obezbedite prevoz kamionom ili kombijem. Obratite pažnju na vrata uređaja, morate da ih obezbedite i fiksirate selotejp trakom, da se ne bi tokom vožnje otvorila.  Kablove umotajte oko uređaja i fiksirajte selotejp trakom. 

Kompjutere, televizore, monitore bilo bi dobro da spakujete u originalne kutije ako ste ih sačuvali. Ako niste, onda osetljive delove dobro zaštitite pucketavom folijom i ćebetom i to će osigurati da tokom transporta ne dođe do lomljenja. Naravno,  za ovako veliki posao bilo bi dobro da imate puno prijatelja koji će vam pomoći prilikom pakovanja i ubacivanja u prevoz.

Uvek možete da se obratite profesionalcima

Ako je ovo za vas isuviše komplikovano i stresno uvek možete da se obratite profesionalnoj agenciji za selidbe, koja će sa lakoćom da organizuje preseljenje u Beograd. Oni će umesto vas pribaviti sav potreban materijal za pakovanje stvari, organizovati potreban broj vozila i radnika koji će izvršiti pakovanje, demontažu i montažu nameštaja i sve preneti na željenu adresu.

Kako oni to rade?

Najbitnije je da popišete stvari.  Na osnovu tih informacija agencija za selidbe, organizovaće potreban broj vozila i radnika za selidbu. Radnici prvo pakuju garderobu i stvari koje služe za pokućstvo. Garderoba se stavlja u posebne kutije sa vešalicama, dok se ostale stvari pakuju u posebno ojačane kutije. Zatim se prelazi na demontažu kabastog nameštaja, skidanje lustera, pakovanje lampi, bele tehnike. Ako se radi o ormarima, krevetima, stolovima, bibliotekama ovakav nameštaj se pakuje posebnim materijalima koje se koriste za selidbu. Belu tehniku, lustere i ostale uređaje pakuju uz pomoć pucketave ili streč folije, kartona, a nekad i uz pomoć stiropora. 

Naravno profesionalno osoblje posebnu pažnju obraća na lomljive i osetljive stvari. Njih pakuju u posebno zaštićene kutije, vodeći računa da tokom transporta ne bi došlo do lomljenja. Naravno, pored nameštaja i pokućstva koje imate, obaviće selidbu motora, bicikala, kolica, kosilica i svih ostalih stvari. Kada se stvari prenesu na željenu adresu, radnici će sav nameštaj opet montirati i postaviti sve na svoje mesto.

Po završetku posla potrebno je da proverite da li je sve preneto i u kakvom se stanju stvari nalaze. Mnoge agencije za selidbu imaju posebne dnevnike organizacije rada i njihovim potpisom smatra se da je selidba uspešno obavljena.

Vama jedino ostaje da se odlučite da li ćete sami da organizujete selidbu ili prosto da se opustite i prepustite profesionalcima za selidbe da sve organizuju u vaše ime. U svakom slučaju srećno sa preseljenjem.