Prvi utisak možda nije sve, ali svakako igra ogromnu ulogu u tome kako će kupci doživeti nekretninu koja se prodaje. Sama činjenica da oglas za prodaju nekretnine sadrži fotografije neposredno će uticati na broj pregleda tog oglasa, a ukoliko su te fotografije kvalitetne, možete da očekujete i veći broj poziva i to upravo od kupaca koji su sigurno zainteresovani.
Slikanje dobrih fotografija stana može izgledati kao zahtevan posao, pogotovo ako nemate mnogo iskustva sa fotografijom. Međutim, sve što vam je potrebno jeste da naučite par “caka” uz pomoć kojih ćete jednostavno napraviti lepe i dosledne fotografije.
Jer, dobro osmišljene fotografije će vam omogućiti da se istaknete, da privučete potencijalne kupce i da u što kraćem roku dobijete i prve ponude za nekretninu koju prodajete.
Možete pogledati i fotografije stanova koji se već prodaju kako biste dobili ideju o tome kakve fotografije vam se dopadaju, a kakve ne: |
PRODAJA STANOVA |
Pre nego što učinite bilo šta drugo, počistite stan koji planirate da fotografišete od poda do plafona, kao da upravo očekujete posetu potencijalnog kupca.
Osim grubog čišćenja, ovde je važno da depersonalizujete sobe tako što ćete ukloniti lične fotografije i druge lične predmete ukućana. Ipak, ne preporučuje se ni da prostor postane potpuno ogoljen. Dobro je da ostavite neke detalje koje će oplemeniti prostor, a koji ga neće učiniti pretrpanim i teškim.
Ako je potrebno, promenite raspored nameštaja u prostoriji kako biste stvorili više prostora u svakoj sobi. Sklonite glomazniji nameštaj tamo gde će isti delovati manje i gde se bolje uklapa.
Kako bi čitav prostor delovao privlačnije potencijalnim kupcima, preporuka je da krevete i sofe pokrijete prekrivačima neutralnih boja. Potrebno je da se kreira topla atomsfera u svakoj sobi. To možete da učinite dodavanjem daška boje uz pomoć jastuka ili nekih drugih detalja, možete i staviti neko lepo cveće u vazu na sto ili lepu biljku na pod u blizini prozora. Kupatilo takođe očistite od svih ličnih sitnica, ali i šampona, gelova za tuširanje i sličnih detalja. Ukoliko je potrebno, odnosno, ukoliko nemate ormariće gde ćete spakovati sve ove sitnice, najbolje je da ih odložite u jednu kutiju koju ćete skloniti negde dok traje fotografisanje. U kuhinji gledajte da uklonite što više posuđa sa vidnog mesta, pa čak i sunđer i deterdžent za sudove. Posuda sa voćem i par ukrasnih sudova je jedino što je u redu da ostane na kuhinjskim površinama. U dečijim sobama je potrebno raščistiti igračke, a može se ostaviti samo nekoliko igračaka u dekorativne svrhe.
Mnogim kupcima je osvetljenost stana jedna od najbitnijih stavki i zato je važno, da, ako je vaš stan osvetljen, to bude istaknuto i na fotografijama. I zato, odaberite doba dana za fotografisanje kada ćete moći da prikažete tu osvetljenost, prođite kroz sve prostorije, razgrnite zavese, a radi idealnih fotografija uključite i sva plafonska svetlosna tela u stanu. Prilikom fotografisanja obavezno koristite blic jer ćete na taj način takođe postići još svetliji izgled, a dajte sebi dovoljno vremena i da odaberete dobar ugao i da prilagodite ekspoziciju na fotoaparatu kako vam fotografije ne bi bile mutne ili previše svetle.
Prodavci stana često imaju tendenciju da fotografišu što više fotografija svoga stana. Međutim, desetak dobro odabranih fotografija bi trebalo da bude više nego dovoljno za ilustraciju vašeg oglasa, u zavisnosti od veličine vašeg stana. Pre nego što odaberete fotografije pa čak i pre nego što slikate određeni deo stana prvo razmislite da li će ta fotografija pružiti potencijalnim kupcima neke zanimljive informacije. Na ovaj način ćete brzo smanjiti selekciju fotografija koje napravite.
Nije neophodno da fotografišete svaki kutak - podrazumeva se da su neke sobe manje interesantne potencijalnim kupcima, poput šupe ispod stepenica, na primer. Međutim, druga rešenja za skladištenje mogu biti veliki plus za potencijalne kupce, posebno u gradovima, gde je prostor naročito bitan. Fotografije walk in ormara ili dobro organizovanog prostora za skladištenje mogu samo da privuku potencijalne kupce i da im daju dodatni razlog da vas pozovu i da zakažu gledanje stana. Sa druge strane, neke prostorije zahtevaju fotografisanje iz više uglova. Ovde se najpre misli na dnevnu sobu, kuhinju i spavaću dobu.
Ukoliko je sam kraj u kome se zgrada nalazi atraktivan ili se sa prozora pruža odličan pogled, to je svakako nešto što bi trebalo zabeležiti.
Pored fotografija samoga stana, dobro je da uz oglas priložite i nacrt stana kako bi kupci stekli bolju sliku o rasporedu prostorija. Pored toga, prilikom biranja uglova i fotografisanja napravite određeni sled tako da kupac može da se vizuelno snađe i da zamisli kontinuitet prostora koji prikazujete. Najbolji način da se ovo postigne jeste da prilikom slikanja jedne sobe ostavite otvorena vrata druge tako da se nazire njen početak, a da zatim priložite fotografiju i te sobe.
Kod fotografisanja je bitno da izbegavate detalje koji mogu kupcima biti dosadni, poput krupnih planova toaleta ili interfona. Iako smo rekli da je dobro da fotografije vašeg stana odaju dašak topline, a kućni ljubimci su odličan način za to, ukoliko posedujete kućne ljubimce možda je bolje da oni budu van kadra. Razlog za ovo je taj da postoji određen broj potencijalnih kupaca koji mogu da budu odbijeni ukoliko im se istakne činjenica da u stanu koji žele da pogledaju živi ljubimac.
Ukoliko koristite profesionalni aparat, najbolje je da koristite širokougaone, tzv. wide objektive. Ukoliko nemate aparat, možda nije loše da za ovu priliku iznajmite foto opremu samo za taj dan ili da se raspitate kod poznanika koji poseduju profesionalni aparat da vam pomognu. Nekada se dobre fotografije mogu postići i uz pomoć kvalitetnijih mobilnih telefona.
Biće vam potrebni i blic i stativ kako biste sprečili zamućenje u tamnijim prostorijama, kao i za optimizaciju svetlosnih uslova prilikom fotografisanja.
Što se tiče kadriranja, dobro je da slikate iz uglova kako biste dobili što širi ugao fotografija. Velike sobe poput dnevne slikajte vodoravno, a manje prostorije kao što je kupatilo slikajte vertikalno. Za pronalaženje najboljih uglova koristite sva sredstva koja imate. Ukoliko je potrebno, popnite se i na nameštaj ili na stepenice. Učinite sve što je neophodno za dobre fotografije.
Poslednji i ujedno presudni korak za postizanje najboljih mogućih fotografija stana koji se prodaje jeste editovanje fotografija u odgovarajućim programima. Bolji poznavaoci mogu koristiti Photoshop ili Lightroom, dok postoje i razni alati koji se mogu pronaći online i koji su mnogo jednostavniji za manevrisanje. Vaš cilj je da poboljšate osvetljenost, prikažete boje i da povećate oštrinu slike.
Popularna opcija za fotografije nekretnina je slikanje visokog dinamičkog opsega, tehnika koja stvara jednu sliku od više fotografija (3 do 5) snimljenih pod istim uglom, ali sa različitim ekspozicijama, tako što se mešaju tonovi za savršenu ekspoziciju. Većina novijih kamera, mobilnih telefona i tableta ima automatsku HDR funkciju. Možete i ručno da napravite snimke i zajedno ih uredite pomoću softvera za editovanje fotografija.
Naravno, editovanje fotografija se vrši isključivo u cilju da jasnije prikažete delove i detalje svog stana, ali nikako ne treba editovati slike do te mere da pokazuju nerealno stanje nekretnine. Time se može napraviti više štete nego koristi tako što se potencijalni kupac može razočarati pri gledanju vašeg stana, a to nikako ne želite.