05
Dec
katastar
RAS Srbija

Oglasi za izdavanje stanova – kako da se vaš oglas istakne u moru drugih?

facebook messenger viber

Da bi jedan oglas za izdavanje stana bio efikasan, nije potrebno pisati opširne romane o nekretnini. Dovoljno je biti kratak, jasan i jednostavan, a opet pogoditi srž oglasa dajući sve potrebne informacija koje bi mogle da zanimaju potencijalne podstanare. Evo šta bi sve trebalo da uzmete u obzir tako da oglas ne bude preopširan, ali da opet bude dovoljno privlačan za potencijalne podstanare.


Prvo napravite istraživanje

Vaš oglas ne može da zvuči bolje od ostalih oglasa ako ne znate kakvi su oni. Pročitajte prvo oglase za nekretnine koji su već u ponudi pre nego što se odlučite da napišete oglas za vaš stan. 

Obratite pažnju po čemu se to drugi oglasi ističu i koncipirajte svoj oglas prema tome. Takođe, ako vaša nekretnina ima nešto što drugi stanovi nemaju, to obavezno istaknite. Jedinstvenost je upravo vaša šansa da privučete pažnju potencijalnih podstanara i pri tome nemojte oklevati da jasno izdvojite tu jedinstvenost.  “Izdajem stan sa pogledom na Dunav.” nije isto što i “Izdajem stan sa lepim pogledom”. 

Prva varijanta će vam definitivno doneti više klikova i više interesenata za vaš oglas. 

Pogledajte kako su koncipirani oglasi za izdavanje stanova:
IZDAVANJE STANOVA


Istaknite vaš oglas dobrom uvodnom rečenicom

Poslednje što želite jeste da onaj koji pretražuje oglase samo predje preko vašeg oglasa, ne obraćajući pažnju jer se vaš oglas stopio sa drugim oglasima. Osmislite naslov oglasa tako da privuče isti pažnju čitaoca. Prva rečenica, svojim opisom treba da privuče pažnju vašeg budućeg podstanara.

Ljudi koji su u potrazi za stanom uvek traže nešto ili specifično ili posebno, bilo da li je to određeni broj soba ili neki posebni deo grada. Ukoliko se vaš stan nalazi u delu grada gde se nalazi neka znamenitost, kej ili možda park, obavezno naglasite to.

Oglas kojim izdajete vašu nekretninu bi svakako trebao da sadrži kvadraturu i broj soba, da li vaš stan ima jedno kupatilo ili kombinaciju kupatila i zasebnog toaleta, u kom delu grada se nalazi i obavezno tip nekretnine, da li je to višespratna zgrada sa liftom i zajedničkim ulazom ili lamela sa zasebnim ulazom i možda pripadajućim delom dvorišta iza zgrade. Takođe, nemojte propustiti da istaknete blizinu gradskog prevoza, vrtića ili škole, pijace i drugih prehrambenih prodavnica.

RAS Srbija krnjaca


Cena izdavanja i depozit

Iako je cena izdavanja nešto što biste želeli da ostavite za kraj, ipak je dobro da ostavite makar okvirnu cenu jer mnogi potencijalni zakupci pretražuju oglase prema cenovnom faktoru, a ostavljanjem oglasa bez cene rizikujete da izgubite mnoge potencijalne interesente. Iako bi mnogi stanodavci voleli prvo da “ispitaju” kako će ljudi reagovati na stan i koliko bi novca dali, to istraživanje je najbolje da obavite tako što ćete istražiti druge nekretnine koje su slične vašoj - u vašem kraju i slične opremljenosti i da u zavisnosti od toga odredite cenu. Mnogi zakupci vole da pregovaraju, pa uvek možete ostaviti malo “lufta” za pregovore ili da istaknete ukoliko je cena fiksna. 

Ipak, ne treba zapostaviti i to da li je obavezan depozit i u kojoj visini, jedne ili više mesečnih kirija. 


Kvalitetne fotografije izdaju stan

Nikako ne treba zapostaviti oko posmatrača. Kvalitetne fotografije vaše nekretnine mogu vam skratiti vreme izdavanja i doprineti da uvek imate potencijalne stanare koji su spremni da plate za kvalitet.

Ponekad je potrebno da uložite malo truda i vremena, a možda i novca da napravite kvalitetne fotografije stana koji planirate da izdate. Neretko se dešava da oglasi koji nemaju sliku budu zapostavljeni, koliko god primamljivo zvučali. 

Delovi stana koje bi trebali da se pojave na fotografijama stana su dnevna i najmanje jedna spavaća soba, kuhinja, kupatilo i ako postoji još nešto po čemu se vaš stan posebno ističe. Na primer, ukoliko se stan koji izdajete nalazi na višim spratovima, možete napraviti fotografiju pogleda iz dnevne sobe, ukoliko imate lep pogled.

Pixabay osvetljen stan

Danas nije teško naći fotografa koji vam može pomoći u tome, naravno uz skromniju nadokandu. On će znati kako i iz kog ugla treba da se fotografiše koja prostorija kako bi se stan prikazao u najboljem mogućem svetlu. 

Ipak, mnogi ljudi se odlučuju da sami fotografišu svoj stan sa mobilnim telefonom. Fotografisanje telefonom nije greška, ali ipak se dobijaju fotografije nešto manjeg kvaliteta i zato je dobro da se potrudite da uhvatite dobre uglove i da stan bude zaista reprezentativan kada fotografišete. Dakle, nemojte počinjati sa slikanjem ukoliko vam je sudopera prepuna, a krevet nenamešten. Na ovaj način ćete ostaviti utisak nemarnosti koji će potencijalni zakupci svakako umeti da prepoznaju. 


Šta spada sve u kiriju i da li će stanari imati dodatne troškove iznajmljivanja

Morate biti obazrivi prilikom pisanja oglasa. Vaši pontencijalni zakupci neće biti oduševljeni ako im je samo istaknuto ono što se ne dobija uz mesečnu kiriju, poput “nisu uključeni troškovi grejanja”, ili “kablovska nije uključena u cenu kirije”. Ovo ne znači da bi išta trebalo da sakrijete, već samo da izmenite način na koji komunicirate te informacije. 

Način grejanja bi obavezno trebalo da pomenete u oglasu, a trebalo bi i da znate da su danas su na ceni stanovi koji su opremljeni priključkom za kvalitetan internet i kablovskom televizijom. Svakako da je velika pogodnost ako su te dve ili neke druge stvari uračunate u cenu mesečnog najma nekretnine i to treba obavezno naglasiti u oglasu, “U kiriju uračunata kablovska i internet,” a ukoliko nisu priključeni možete da napišete da postoji mogućnost za tako nešto, a što se tiče grejanja, nije na odmet da navedete i okvirne troškove grejanja jer je to svakako nešto što će potencijalne zakupce interesovati.


Parking u blizini stana

Danas su stanovi sa svojim parking prostorom traženiji na tržištu od ostalih, jer niko ne voli da se brine da li će imati slobodno parking mesto po povratku sa posla. 

Ukoliko vaša nekretnina ima svoje parking mesto, nemojte to propustiti da istaknete u oglasu, “parking obezbeđen”.

Ako stan nema svoje parking mesto, ali i dalje ima dovoljno parking prostora i to možete naglasiti.  

RAS Srbija parking


Ostale bitne informacije za buduće podstanare

Dosta mladih prati današnje trendove koji podrazumevaju život sa kućnim ljubimcima. Da li ste voljni da im izađete u susret i pustite njihove kućne ljubimce u svoj dom? 

Ukoliko jeste, to je svakako još jedan bonus na koji možete računati prilikom izdavanja nekretnine i koji bi trebalo obavezno da navedete prilikom pisanja oglasa “pet frendly”. 

Ako pak niste ljubitelj kućnih ljubimaca, onda je možda bolje da zaobiđite tu temu u vašem oglasu. 

RAS Srbija pas


Kada je i koliko dugo nekretnina dostupna

Dostupnost nekretnine je bitna informacija. Ukoliko imate već podstanare kojima je u toku otkazni rok, obavezno navedite kada novi podstanari mogu očekivati kada će im stan biti na raspolaganju. 

Takođe jedna od bitnih informacija jeste i na koliko se stan izdaje, na duži ili kraći period. 


Šta očekujete od budućih podstanra

Ukoliko očekujete da imate ozbiljne podstanare, potrebno je i vi da pristupite tome ozbiljno. Ugovor o zakupu predstavlja pravi način za to. Obavezno predstavite budućim podstanarima šta od njih očekujete, a onda to stavite u ugovor o zakupu i overite. On vas štiti kao stanodavca od nesavesnih podstanara i može da vam posluži u slučaju da dođe do sudskog spora. Takođe, ugovor pokazuje i podstanaru da ste ozbiljan stanodovac i omogućava njemu da ostvari svoja prava. 

Jedna od obaveznih stavki u ugovoru bi trebao da bude i depozit. Potrudite se da uvek uzmete depozit, jer će on predstavljati garanciju da ćete stan zateći u istom stanju u kojem ste ga i predali podstanaru, kao i da se nećete sresti sa neizmirenim dugovanjima poput komunalnih usluga ili računa za električnu energiju. Takođe, morate imati na umu da to nije vaš novac, nego novac vašeg podstanara i da, ukoliko nemate primedbi na stanje stana po izlasku podstanara iz njega, dužni ste da taj novac vratite. U praksi, najčešće se postiže dogovor da se taj novac zadrži umesto poslednje kirije. 

Pixabay dnevna soba stan


Osmislite vaš oglas pre nego ga objavite

Bitno je da shvatite da ne pišete roman o vašoj nekretnini. Previše informacija morate napisati kratko i jednostavno, a opet dovoljno privlačno tako da privuče pažnju čitaoca.

Onlajn oglasnici uglavnom nude brojne opcije koje se tiču osnovnih karakteristika stana. Potrudite se da ih popunite što je ispravnije moguće, a u samom opisu napišite detalje koji su karakteristični za vaš stan, a koji opet nisu navedeni u unapred zadatim opcijama. 

Budite realni u pisanju oglasa, birajte reči pažljivo, nemojte ulepšavati previše jer i to čini da budući podstanari postanu sumnjičavi u vezi sa stanom i jednostavno preskoče oglas. Sa druge strane, nemojte da potcenite svoju nekretninu. Morate pronaći zlatnu sredinu u pisanju oglasa. Pokušajte da izbegavate reči poput “ogroman dnevni boravak”, “lepo kupatilo” i slično, a upotrebite reči poput “prostran”, “moderan” ili “opremljen sa ukusom”. 

Kada konačno sastavite oglas, pročitajte ga naglas i pokušajte da shvatite da li biste promenili nešto ili ne.


Kontakt

Nikako nemojte zaboraviti da ostavite kontakt podatke. Koliko god to zvučalo neobično, često se dešava da stanodavci nakon pisanja oglasa zaborave da ostave svoje kontakt podatke.

Poželjno je da ostavite broj telefona na koji vas zainteresovani podstanari mogu dobiti, a za mlađe i tehnološki potkovanije kategorije podstanara, može e-mail adresa i možda tviter ili instagram nalog preko kojeg možete odgovoriti na sva njihova pitanja. 

Svakako, vodite računa da kontakt koji ostavite bude onaj gde ćete redovno moći da se javljate, jer nije dobro da zainteresovane zakupce ostavite da čekaju predugo.