Najbolja stvar koju možete uraditi na početku, jeste da napravite dva spiska: jedan sa stvarima koje idu sa vama i drugi, u kojem ćete zapisati sve ono što poklanjate ili bacate.
Stvari koje idu sa vama, najbolje je selektovati prema važnosti, odnosno, sve ono što vam je bitno ili potrebno za normalno funkcionisanje ili posao, stavite na vrh spiska stvari.
Sledeći korak koji će vam olakšati selidbu jeste kupovina ambalaže za prenos stvari. Danas u ponudi imamo veliki izbor kutija, kako plastičnih tako i kartonskih, dok je za odeću poželjno da imate najlonske navlake koje se navlače preko ofingera ili vakum kese u koje može da se stavlja i posteljina. U njih staje veća količina odeće, a nakon kompresije, ne zauzima puno mesta tokom transporta.
Lomljive stvari, poput ramova sa slikama, ogledala, čaša, bokala, tanjira i činija, pre ubacivanja u kutije, obezbedite dodatno i sa papirom koji će smanjiti mogućnost oštećena. Najbitnija stavka kod pakovanja lomljivog materijala jeste da to obeležite i na samoj kutiji, ispisivanjem reči "lomljivo" tamnim markerom na vidnom mestu, najbolje više puta.
Za ogledala, regale i ormane sa staklenim vratima, preporučuje se i korišćenje samolepljive trake koja se lepi u obliku slova x. Na taj način, predupređuje se mogućnost oštećenja.
Kod transporta ormana, regala, cipelarnika, preporučuje se skidanje vrata, ali, u slučaju da to ne uredite, najbolje je selotejpom prelepiti delove koji se otvaraju tako da su fiksirani i da nemaju mogućnost da se tokom prenosa nameštaja otvore.
Prilikom pakovanja televizora, frižidera, veš mašina, malih kućnih aparata, poželjno bi bilo da iste stavite u orignialnu ambalažu. U slučaju da ste se istu bacili nakon kupovine, možete iskoristiti stare čaršave ili ćebad, ali i plišane igračke, koje možete da iskoristite kao separatore od ostalih stvari u transportu.
Takođe, prilikom prenosa frižidera i zamrzivača, najbolje je da ih isključite iz struje dan ranije, da bi se led otopio pre transporta na novu adresu.
Kod pakovanja dokumentacije, najbolje je da u kutije klasifikujete stvari po važnosti, odnosno, primera radi, kupoprodajne ugovore, krštenice, izvode, račune, najbolje je da prvo stavite u fascikle na kojima ćete ispisati šta se nalazi unutra, a tek nakon toga u kutiju.
Novac, nakit, hartije od vrednosti, kao i druge dragocenosti, posebno odvojte i vodite računa da su vam uvek na oku tokom selidbe. U slučaju da posedujete sef u banci, možda je najbolje da te stvari deponujete u njega dok ne okončate proces preseljenja.
Prilikom postavljanja stvari u kutiju, vodite računa da su stvari lepo poređane, kao i da ih ne prepunjavate, iz razloga da biste mogli da ih zatvorite na kraju. Kod lomljivih stvari, čaša, tanjira, činija, šolja, najbolje je da nakon stavljanja papira oko njih, te i ređanja, sa strane postavite još hartije ili nekog drugog materijala. Takođe, poželjno je da ne mešate stvari, već da u stvari iz kuhinja i vitrina klasifikujete posebno - tanjiri posebno, čaše posebno, šolje posebno...
Kod selidbe kancelarijskog materijala, najjednostvnije je da u kutije poređate registratore po godinama, sa napomenom koje godine vam se nalaze unutra.
Što se tiče kancelarijskog materijala, spajalica, rokovnika, markera, makaza, olovki, najbolje je da svaki zaposlen dobije svoju kutiju na koju će napisati ime i prezime, čime se izbegava mešanje i mogućnost gubljenja stvari.
Isti proces, pisanje imena i prezimena, koristiti i tokom selidbe kompjutera, štapmpača, telefona, stolica... Na stiker koji se lepi na poleđini aparata ili nameštaja, ispišite ime i prezime zaposlenog u kompaniji, čime ćete selidbu učiniti bržom i efikasnijom, kao i izbeći moguće probleme prilikom ponovnog rada u novoj kancelariji.
Sam transport najboilje je prepustiti profesionalcima, odnosno firmama koje se bave selidbom, čime ćete uštedeti i vreme i umanjiti stres, a sam proces preseljenja, biće daleko bezbolniji i manje naporan, od toga da svojim automobilom prelazite bezbroj puta.