26
Aug
Crossrail London
I Wei Huang

Sve što treba da znate o beogradskom metrou

facebook messenger viber
Višedecenijski san Beograđana o metrou koji će im omogućiti brzo i lako kretanje ka svim krajevima grada, otpočeo je krajem decembra 2021. godine kada je u Makišu započela izgradnja budućeg metroa.

Ako sve bude po planu, prve dve linije biće puštene u saobraćaj do 2030. godine, sa ukupnom dužinom od 42 kilometra, a saobraćaj će se odvijati na 43 stanice.

Prva linija će povezivati Mirijevo i Makiš, a prema izmeni plana, jedan kraj će se od Banovog Brda račvati ka Ceraku i Vidikovcu. Na ovaj način, trasa će povezivati Mirijevo, delove Karaburme, Pančevački most, centar grada, Slaviju, Sajam, Banovo Brdo i Makiš.

Druga linija povezivaće Mirijevo i Zemun i ići će mahom kroz centar Beograda, izbijajući trasom na Novi Beograd kod Sava Centra, odakle će ići ka opštini Novi Beograd, pored Starog Merkatora, duž Zemuna, a završavaće se na železničkoj stanici Zemun.

Prema mapi na zvaničnom sajtu BG metroa, treća linija metroa povezivaće Banjicu preko naselja Stepa Stepanović i Voždovca, preko centra grada i Novog Beograda, sa Bežanijskom kosom, gde će se nalaziti i depo za ovu liniju.

I Wei Huang Crossrail London

Takođe, u planu je i deo koji će povezivati grad sa aerodromom Nikola Tesla.

Završetkom linija metroa, Beograd će dobiti odličnu povezanost svih delova grada, ali ono što je najbitnije - sistem prevoza koji će omogućiti brzo i lako kretanje građana do nove autobuske stanice, železničke u Prokopu, turističkim atrakcijama u Beogradu, ali i do osnovnih i srednjih škola, fakulteta, kao i radnih mesta.

Ukupna dužina prve metro linije biće 21,3 kilometara, od čega će 11,3 biti u dubokom iskopu, 7,7 km u plitkom, dok će preostala 2, 3 kilometra metroa ići po zemlji. Duž nje biće ukupno 23 stanice.

Druga linija, biće nešto kraća i iznosiće prema sajtu Beogradskog metroa, 19,2 kilometra, od čega će dubok iskop biti 9,8 km, plitki 9,4 km. Duž nje, biće ukupno 20 stanica.

Kako se navodi na sajtu, na obe linije će saobraćati 85 trodelnih vozova, od čega će njih 48 saobraćati na liniji 1, dok će 37 saobraćati na liniji 2.

Izvođači radova su francuske kompanije "Almstom" i "Egis Rail", kao i kineska kompanija "Power China". Dok će francuzi biti zaduženi za opremu metroa, kinezi će izvoditi radove.

Krajem 2019. godine, gradski zvaničnici su naveli da će ukupna vrednost radova biti 3,6 milijadi evra, od čega će za prvu fazu morati da se izdvoji 1,3 milijardi evra. Ipak, krajem prošle godine, saopšteno je da će projekat koštati nešto više, odnodno, 4,6 milijardi evra.

Završetkom radova i povezivanjem delova Beograda metroom, prestonica Srbije će stati rame uz rame sa svetskim metropolama po pitanju prevoza. Takođe, kada prve kompozicije protutnje ispod beogradskih pločnika, san Beograđana koji tinja skoro 100 godina, postaće java, a najviše koristi će imati građani koji će na ovaj način izbeći saobraćajne gužve.