Metaverse je koncept koji danas digitalni stručnjaci i kompanije vide kao rastući trend na tržištu. Upravo zbog toga ne čudi veliko interesovanje od strane investitora i tehnoloških kompanija. Podsećanja radi, Fejsbuk je ove godine predstavio svoj metaverzum, u koji ulaže milione dolara. Naime, oni su u ovj projekat uložili već 50 miliona dolara. Upravo iz ovog primera proističe i tvrdnja stručnjaka da niko ne želi da propusti trku sa vremenom.
A, čitava zamisao je krenula od, ni manje ni više, nego video igrica. Važno je napomenuti i činjenicu da su vlasnici i investitori uglavnom mlađe genracije, kao i oni koji trguju kriptovalutama.
Da se radi o pravom i isplativom poslovnom poduhvatu, najlakše se vidi kroz brojke. Odnosno, kroz miliione evra, koliko je američka kompanija "GGTOOR" uložila za kupovinu više od 2.000 parcela.
Naime, ona je za taj posao kompaniji TCG World uplatila čak 102,3 milona evra na račun kompanije koja je prodavala zemljište. Na listi najvećih prodaja, visoko se kotira i transakcija u kojoj je na azijskom tržištu prodata parcela u vrednosti od 4,23 milona evra. Metaverzum se doslovno proširio na sve kontinente, o čemu svedoči kupovina 116 virtualnih parcela kanadske investicione kompanije "Tokens.com" , koja je tom prilikom potrošila 2,5 milona evra, koliko su iznosile parcele u metaverzumu po imenu "Decentraland".
Kako se navodi u saopštenju kompanije, zemljište su kupili za potrebe gradnje prodavnica u kojima će se biti prisutni poznati brendovi, a sve će se nalaziti u delu "Decentraland" pod imenom Fešn strit.
Za razliku od estetike i lokacije, cenu u metaverzumu diktira komšiluk. Naime, generalni direktor investicione kompanije "Orient Group". Andrej Safronjuk, otkrio je detalje koji utiču na formiranje cene, navodeći da što vam je komšija poznatija ličnost ili brend, raste i cena vaše virtuelne nekretnine. Takođe, istom prilikom, rekao je i ko su vlasnici parcela.
"To može biti poznati bloger, sportista, muzičar, glumac ili političar, sredstvo može biti u vlasništvu poznatog brenda, što takođe privlači pažnju potencijalnih kupaca. Na primer, nepoznati kupac je kupio plac u metaverzumu 'The Sandbok' za 458.000 evra. Ovako visoka cena je zbog činjenice da se u blizini nalazi digitalni dom repera Snup Doga. I velike kompanije i privatni kupci stiču nekretnine u metaverzima. Veliki igrači kao što su Samsung, Guči i Najk, koji brinu o svojoj reputaciji i održavaju status visokotehnoloških kompanija, stvaraju brendirane prostore u metaverzumu koji privlače pažnju pre svega bogatih kupaca",rekao je.
Kao i na pravom tržištu nekretnina, i metaverzum beleži rast cene. Kako su naveli stučnjaci iz sfere poslovanja na tržištu virtuelnih nekretnina u metauniverzumu, za "zemljište" kupljeno prošle godine koje je plaćeno oko 2.500 evra, u januaru 2023.vlasnici će moći da dobiju čak 17.000 evra.