Kako se povećava potražnja za električnim vozilima, rezervnim solarnim baterijama i električnim alatima, tako će se povećavati i potreba za opcijama punjenja kod kuće.
Nadogradnja postojećih domova može značiti nadogradnju električnih ploča ili i nalaženje kreativnih rešenja u garaži.
Električna energija je tu da ostane, a graditelji će želeti da planiraju dovoljan kapacitet punjenja u novim domovima.
Prema Senseu, kompaniji za praćenje energije, potrošnja energije u domaćinstvima je porasla na početku pandemije i verovatno će nastaviti da raste. Nekoliko faktora je doprinelo povećanju, kao što je više ljudi koji ostaju kod kuće zbog protokola COVID-19, ekstremno vreme i toplija leta. Drugi je stalni trend ka povećanju elektrifikacije domaćinstava, kojoj se potrošači okreću u nastojanju da smanje emisije ugljenika i troškove goriva.
Povećana proizvodnja i potražnja za električnim vozilima dodatno će povećati potrebu za potrošnjom energije kod kuće. Trenutno je u SAD dostupno 20 potpuno električnih vozila, što čini oko 4% tržišta; očekuje se da će taj udeo eksponencijalno rasti u narednim godinama. Proizvođači automobila trenutno predviđaju da će u proseku oko 50 odsto prodaje vozila biti električna vozila do 2030.
General Motors je posvećen ponudi 30 električnih vozila do 2025. godine, a Ford očekuje da će 40% do 50% zapremine njegovih vozila biti potpuno električni do 2030. godine.
Istaknutost električnih vozila je samo jedan od razloga zašto će dizajn kućišta morati da se promeni kako bi se zadovoljile potrebe za elektrifikacijom kod kuće. I trenutni stambeni fond će morati da bude pripremljen kako bi se osiguralo da se potrebe vlasnika kuća za elektrifikaciju mogu zadovoljiti.
„Brzi porast usvajanja električnih vozila dolazi iz potrebe da se obezbede jednostavne, lake za korišćenje i lako instaliranje opcije za punjenje kod kuće“, kaže Daglas Alfaro, generalni direktor North America Vallbok-a, koji nudi: kućne stanice za punjenje električnih vozila.
Prema Forbesu, oko 80% punjenja vozila se odvija kod kuće, tako da je pristup utičnici od 240 volti u garaži, što se smatra punj
Isto tako, vlasnici nekretnina za iznajmljivanje ili ulaganja mogu razmisliti o dodavanju EV punjača kako bi zakupci i gosti sa električnim vozilima mogli puniti tokom svog boravka.
Neka razmatranja su potrebna kada se kuće opremaju EV punjačima. U starijim kućama ili domovima koji imaju neadekvatne električne ploče, instalacija može biti teška. Ovi paneli mogu biti neadekvatni za punjač nivoa 2, a nadogradnja bi mogla dodati 2.000 dolara na cenu projekta. Lokacija panela takođe može povećati cenu. U idealnom slučaju, ploča bi se već nalazila u garaži, ali u mnogim domovima se nalazi na suprotnom kraju imanja ili na drugom nivou kuće. Zbog ovih faktora, instalacija može da varira od 500 do 2500 dolara.
Iako EV mogu da koriste punjač od 120 volti, poznat kao punjenje nivoa 1, većina korisnika će želeti da nadogradi punjenje na nivo 2 za koji je potrebno 240 volti. Ako ne postoji pristup električnoj vezi gde je automobil obično parkiran, to može postati problem koji treba rešiti.
Električni automobili su osetljivi na temperaturu. Recurrent koji kreira izveštaje o bateriji za vozače električnih vozila, objavio je nekoliko studija o uticajima temperature na EV.
„Vaš električni automobil i njegova baterija ne uživaju u ekstremnim uslovima“, rekao je Endrju Garberson, šef marketinga u Recurrent-u. „Dok hladno vreme uzrokuje privremeno smanjenje dometa EV, produženo izlaganje visokoj toploti ili punjenje u vrućim uslovima može trajno smanjiti zdravlje baterije.
Ovo je faktor pri dizajniranju kontrole klime u garaži. U zavisnosti od vašeg regiona i izolacije u vašoj garaži, moglo bi biti od pomoći da instalirate ili nadogradite HVAC kao deo vaše investicije u EV.
Vožnja tokom zime je uobičajena briga za vlasnike električnih vozila. Kada temperature padnu ispod nule, domet električnog vozila može pasti za čak 50 odsto. Iako bi ovo i dalje trebalo da bude dovoljno za mnoga putovanja, mogućnost kontrole temperature vozila u garaži mogla bi da napravi razliku. Pozitivno je to što se električna vozila zagrevaju brže od automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem i ne proizvode ni štetni ugljen-monoksid ni ugljen-dioksid, tako da ih možete zagrejati u garaži sa zatvorenim vratima.
Posedovanje električnog vozila je često kapija ka sveukupnoj svesti o potrošnji energije koja podstiče želju za traženjem obnovljivih izvora energije, što često dovodi do ulaganja u solarne panele. Vlasnici kuća imaju dve opcije za vas: iskorišćenu energiju koju stvaraju solarni paneli: prodajte je nazad lokalnom dobavljaču komunalnih usluga ili je sačuvajte u rezervnoj bateriji.
Mnoge države i provajderi komunalnih usluga nude neto merenje, što znači da će komunalno preduzeće kupiti višak energije. Vlasnici kuća bez rezervne baterije mogu u suštini da koriste mrežu kao bateriju ili energetsku banku, primajući kredit za svoj višak energije. Ipak, vlasnici kuća će se suočiti sa trenucima kada je potrebno kupiti energiju, posebno po oblačnim danima ili u zimskim mesecima kada je sunce manje jako. Ovo je kada bi rezervna baterija mogla dobro doći.
Rezervne baterije omogućavaju vlasnicima kuća da skladište višak energije iz solarnih panela. Ovo je odlična opcija za nekoliko scenarija:
Skladištena električna energija se može koristiti u danima kada se solarna energija ne proizvodi dovoljno.
Iako su povezani na električnu mrežu u većini oblasti, kuće na solarni pogon sa rezervnim baterijama ne zavise od električne mreže. Korišćenje rezervne baterije znači da će dom i dalje imati struju tokom nestanka.
Rezervne kopije baterija vam omogućavaju pristup praćenju u realnom vremenu koliko energije vaš dom koristi i proizvodi.
SPAN je kompanija fokusirana na brzo usvajanje obnovljivih izvora energije, kompanija koja kreira rešenja za skladištenje energije za domove, nudi inteligentni panel koji prati potrošnju energije i omogućava korisnicima da daju prioritet opterećenja u slučaju prekida napajanja. Ovo je korisna opcija za vlasnika kuće koji ima solarni i baterijski rezervni sistem.
Takođe nudi prateći sistem za punjenje električnih vozila, nazvan SPAN Drive, za koji kompanija tvrdi da je najnaprednije rešenje za punjenje električnih vozila kod kuće. Omogućava koordinaciju u realnom vremenu sa kućnim opterećenjem, izlazom solarnih panela i kućnim baterijama za maksimalne dostupne brzine punjenja i optimizovanu upotrebu energije. Očekujte da ćete u budućnosti videti kompanije koje nude dvosmerne zidne konektore, što će omogućiti električnim vozilima da rade kao rezervni sistemi baterija za domove.
Elektrifikacija se proširila na alate na otvorenom. Kompanije kao što je Ego Pover dobijaju na popularnosti sa novim, efikasnim verzijama električne opreme za travnjak i sneg, uključujući kosilice, čistače snega, duvače lišća, trimere za živu ogradu, pa čak i motorne testere. Ovi alati su efikasniji i zahtevaju manje održavanja; generalno su tiši od svojih kolega na gas i nemaju emisiju štetnih gasova. Potpuno punjenje obično obezbeđuje od 45 do 90 minuta upotrebe; baterije se obično mogu puniti za isto vreme. Dok će se baterije vremenom degradirati, trebalo bi da traju mnogo godina bez primetnih problema sa performansama. Ego baterije su kompatibilne sa više od 50 alata kompanije i mogu se reciklirati.
Elektrifikacija je trend koji ne jenjava. Agenti i grditelji kuća treba da savetuju klijente da se pripreme za budućnost nadogradnjom električnih panela, instaliranjem solarnih panela i rezervnog kapaciteta za skladištenje baterija, i dodavanjem ili planiranjem EV punjenja u garaži.