17
Aug
mladi par u novom stanu
Promo

Dupliran broj mladih koji kupuju nekretnine u Srbiji! RGZ objavio nove podatke o prodaji stanova

facebook messenger viber
Republici Srbiji se smeši nova era na stambenom tržištu, kada je reč o starosnoj strukturi kupaca. Prema najnovijim podacima Republičkog geodetskog zavoda, beleži se impozantan porast udela kupaca stanova mlađih od 30 godina u ukupnom broju kupoprodaja stanova, označavajući snažan zaokret u svetu nekretnina.

U prvom polugodištu 2023. godine, prema podacima Republičkog geodetskog zavoda, čak 15,2 odsto svih transakcija nekretnina bili su mladi kupci, u uzrastu od 18 do 30 godina, piše Blic biznis. Ovaj broj je izuzetno značajan u poređenju sa podacima iz prethodne godine, kada je ova kategorija kupaca predstavljala 13,6 odsto tržišta, a naročito ako uporedimo sa 2019. godine, kada je udeo mladih iznosio skromnih 7,9 odsto. Očigledno je da se mladi sve više usmeravaju ka ostvarenju svojih stambenih snova.

Promo mladi kupuju stanove

U regionu Vojvodine, kupci mlađi od 30 godina učestvuju u stambenom tržištu sa udelom od 16,1 odsto, dok je najmanji udeo zabeležen u regionu Šumadije i Zapadne Srbije sa 13,5 odsto. U glavnom gradu Beogradu, gde se stvara puls modernog života, 15,7 odsto mladih se odlučuje za svoj prvi korak na stambenom putovanju.

Zanimljivo je primetiti da se i starosna struktura kupaca menja. Prosečan kupac stana u Srbiji je postao sve mlađi, sada sa 45 godina u 2023. godini, u poređenju sa 46 godina u 2022. i čak 49 godina 2018. godine. Mladi ljudi, sa svojom energijom i ambicijama, postaju snaga koja oblikuje srpsko stambeno tržište.

U istom periodu, analiza starosne raspodele pokazuje da su nekretnine najčešće kupovali pojedinci između 31 i 45 godina (40 odsto), dok su grupa od 46 do 60 godina i oni preko 60 godina zauzeli 27,7 odsto i 17,1 odsto tržišta. Ovi podaci oslikavaju dinamiku života i raznovrsne potrebe različitih generacija.

Promo mladi kupuju stanove

Uspon mladih kupaca na srpskom stambenom horizontu u skladu je sa globalnim trendom. Prema izveštaju Nacionalne asocijacije za nekretnine za 2022. godinu u Sjedinjenim Američkim Državama udeo mladih kupaca iznosio je 20 odsto. U isto vreme Srbija sigurnim koracima sledi ovaj put, pokazavši da mladi imaju ključnu ulogu u oblikovanju budućnosti ne samo svojih domova, već i društva u celini.

Ovaj dinamičan trend nudi obilje mogućnosti i izazova kako za kupce, tako i za stambeno tržište. Nove generacije donose sa sobom nove preferencije, tehnološku osvešćenost i želju za modernim načinom života, što će sigurno doprineti inovacijama u sektoru nekretnina.