Projekat ovog kompleksa usvojen je na konkursu 2014. godine na kome je prvu nagradu osvojio "Proaspekt", tim na čijem čelu su se tada nalazili poznate srpske arhitekte Milan i Vladimir Lojanica. Njihovo idejno rešenje tada je izabrano kao najbolje, a nakon saradnje sa saobraćajnim inženjerima BAS-a, došlo je do manjih izmena, piše Blic.rs
Završetak izgradnje stanične zgrade predviđen je za 2027. godinu, a nakon što bude izgrađena, u njenom sklopu će se naći svi neophodni sadržaji koji će iskustvo putnika podići na nivo najvećih evropskih objekata tog tipa.
Stanica će u svom sastavu imati:
Predviđena je i posebna čekaonica za majke sa decom, kao i mesto za odmor na kome će putnici koji duže čekaju moći da se opruže, napune mobilne telefone i odmore pre polaska.
U planu je i prostor za ambulantu, kao i ormarići za odlaganje prtljaga.
Trenutno se u Bloku 42 nalazi:
Ukupan broj perona je 65, od toga 12 dolaznih i 53 odlazna. Odlazni peroni su organizovani tako da je 8 rezervisano za prigradske autobuse, 22 za međugradske, 14 za međunarodne i 9 za vanlinijske, odnosno turističke autobuse.
Kako se navodi u saopštenju, jedan od ključnih elemenata u razvoju projekta je i planiranje i implementacija rešenja koja su u skladu sa širim naporima grada da se razvija na ekološki održiv način. Na novoj lokaciji biće posađen značajan broj odraslih stabala koja će odmah imati pozitivan uticaj na okolinu.
U projektu se navodi da će nova stanica biti infrastrukturno odlično povezana sa glavnim gradskim saobraćajnicama, što garantuje lakši pristup različitim vidovima prevoza uključujući automobile, autobuse, tramvaje i vozove. Integracija sa železničkom stanicom Novi Beograd, blizina moto-puta (bivši auto-put kroz Beograd) i direktna veza sa Aerodromom "Nikola Tesla" omogućiće putnicima da lakše i brže stignu do odredišta bez obzira na to odakle dolaze i gdje su se uputili.
Osim toga, biće pogodnija i za sve one koji čekaju pakete iz cele Srbije jer će pristup samoj stanici biti daleko lakši, što će ubrzati proces slanja i preuzimanja pošiljki.
Do nove glavne autobuske stanice, pored sopstvenog prevoza, građani će moći da stignu i tramvajem, autobusom ili BG vozom.
U neposrednoj blizini staju tramvaji 7, 9,11 i 13, kao i brojne autobuske linije: 85, 89, 94, 95, 600, E6, a do nove beogradske autobuske stanice brzo ćete doći i ako koristite autobuse gradskog prevoza 60, 60L, 67, 93 i EKO1.
Ukoliko putujete iz pravca Ustaničke ulice najlakše ćete stići popularnim tramvajem broj 7, sa Banjice tramvajem broj 9, od Kalemegdana brojem 11, a ako dolazite sa Banovog brda imate izbor između tramvaja na liniji 13 i autobusa broj 85.
Sa početnog stajališta Zeleni venac kreću tri autobuske linije, 60, 60L i 67 koje voze do nove autobuske stanice, a sa Vidikovca do nje saobraća autobus broj 89.
Svima koji žive ili se nađu na potezu Miljakovac-Bežanijska kosa odgovaraće autobus 93, a u blizini nove stanice staje i 94 koji saobraća iz novobeogradskog Bloka 45 do Resnika.
I autobus broj 600 učiniće putovanje lakšim i bržim, pre svega zbog svoje relacije. Kreće od Železničke stanice Centar a poslednje stajalište na ovoj liniji je Aerodrom Nikola Tesla.
Do nove autobuske stanice može se doći i prvom elektrobus linijom u Beogradu EKO 1 koja će takođe odgovarati mnogima jer pokriva dugu rutu - od Vukovog spomenika do naselja Belvil.