Najveće aktivnosti planiraju se na Belim vodama, kao i u zoni stanice "Dunav". Takođe, od velike važnosti su i stajališta Trg republike i pijaca "Skadarlija" gde će zbog izgradnje možda doći do privremenog izmeštanja Bajloni pijace, ali i do rušenja tržnog centra "Staklenac".
Kako je saopšteno iz JKP „Beogradski metro i voz“, eksproprijacija i raseljavanje odvijaće se uz poštovanje prava građana i dodatne mere pomoći, sa posebnim naglaskom na ranjive grupe. Direktor Andreja Mladenović izjavio je:"Plan je ključni dokument za sprovođenje ovog velikog infrastrukturnog projekta. Naš cilj je izgradnja održivog, brzog i efikasnog javnog prevoza u Beogradu, uz poštovanje prava svih građana."
Prva linija metroa obuhvatiće 14 stanica, uključujući Železnik, Makiš, Žarkovo, Bele vode, Trgovačku, Požešku, Park Banovo brdo, Adu Ciganliju, Sajam, Gazelu, Savski trg, Trg republike, Skadarliju i Dunav. Iako će većina radova biti sprovedena podzemno, izgradnja stanica, trafostanica i šahtova zahtevaće nadzemne radove i odgovarajuća gradilišta.Radovi na oknima trebalo bi da počnu na proleće 2025. godine, dok je početak radova na stanicama Skadarlija i Trg republike planiran za maj, odnosno decembar 2026. godine, kako se navodi unutar plana raseljavanja na sajtu JKP Beogradski metro i voz.
Veliki uticaj očekuje se na komercijalne objekte u okviru stanica „Skadarlija“ i „Trg republike“. Na ovim lokacijama predviđeno je privremeno preseljenje pijace „Bajloni“ na depo stanicu javnog gradskog prevoza, dok se tržni centar „Staklenac“ planira za rušenje. U toku radova, deo tezgi i lokala sa pijace će biti premešten na druge lokacije, zbog manjka prostora na novoj privremenoj pijaci. Po završetku radova, rekonstruisana pijaca „Bajloni“ imaće prošireni kapacitet, sa dodatnim spratom i podzemnom garažom, što će doprineti funkcionalnosti i boljem kapacitetu objekta.
Kako bi se osigurala ekološka i društvena održivost, Akcioni plan je razvijen prema standardima Međunarodne finansijske korporacije. Uz poštovanje međunarodnih standarda, JKP „Beogradski metro i voz“ će organizovati javne konsultacije sa građanima, u saradnji sa opštinama čiji stanovnici su obuhvaćeni projektom. Celokupan Akcioni plan raseljavanja, zajedno sa dodatnim informacijama, dostupan je na zvaničnom sajtu JKP „Beogradski metro i voz“.