04
Mar
Tunel Senjak Autokomanda
Google maps print screen

Posle više od 10 godina: Tunel između Senjaka i Autokomande ponovo u igri

facebook messenger viber
Beograd je ponovo na pragu realizacije jednog od bitnih infrastrukturnih projekata koji je više od decenije stajao u fioci - tunela koji će voditi od Senjaka do Autokomande.

Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, najavio je nedavno da će u narednih mesec dana biti potpisan ugovor sa Vladom Republike Srbije o izgradnji tunela između Senjaka i Autokomande. Ovaj projekat, koji je do sada nailazio na brojne prepreke, ponovo je stavljen u fokus, donoseći nadu stotinama hiljada Beograđana.

Posle 12 godina u fioci tunel Senjak - Autokomanda ponovo aktuelan

Projekat tunela između Senjaka i Autokomande datira još iz 2013. godine, kada je prvi put bio u centru pažnje kao ključni deo infrastrukture za povezivanje jugoistočnog dela Beograda sa ostatkom grada. Tokom prethodnih godina, inicijativa je nailazila na brojne prepreke, od problema sa imovinsko-pravnim pitanjima do nedostatka odgovarajućih dozvola i finansiranja. Međutim, gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, istakao je da je nakon godina čekanja i "zakočenih" procedura, sa velikim trudom svih uključenih, napokon pronađen način da se projekt realizuje.

Google maps print screen Tunel Senjak Autokomanda

„To je stajalo zakočeno 10, 12 godina, konačno je nađeno rešenje sa vojskom, omogućeno je da se napokon krene, da se projektuje. Tunel bi omogućio da se nakon prelaska Mosta na Adi desno skreće za Banovo brdo i Požešku ulicu, a levo za tunel koji „izlazi” ispod Autokomande. Taj posao je bio „zakočen” više od 10 godina, ali je posle velikog truda, koji su uložili Grad, Vlada i Vojska, napravljen pomak koji će omogućiti realizaciju “, izjavio je Šapić, naglašavajući da se u narednim mesecima očekuje finalizacija ugovora sa Vladom.

Izgradnja UMP-a kao preteča realizacije tunela

Tunel Senjak–Autokomanda deo još od tada je bio deo šireg plana razvoja infrastrukturne mreže u Beogradu.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju potvrdili su tom prilikom da se prema planskoj i projektnoj dokumentaciji, prva faza proteže od Ulice Tošin bunar do petlje Hipodrom. Sledeća faza podrazumeva izgradnju tunelske deonice koja će povezati Autokomandu sa preostalim delovima grada. „Nastavak izgradnje može da se očekuje nakon usvajanja odgovarajućeg planskog dokumenta i pribavljanja građevinske dozvole, u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima“, objasnili su iz Direkcije za "Večernje novosti" tom prilikom.

Tokom planiranja tunela "Autokomanda - Senjak" vodili računa o svemu

Jedno od pitanja koje se često postavlja u vezi sa ovim projektom jeste zaštita kulturno-istorijskog nasleđa, s obzirom na blizinu Topčiderskog parka, jednog od najvažnijih kulturnih spomenika u Beogradu. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju naglasili su da je tokom izrade planske i tehničke dokumentacije pribavljena sva potrebna saglasnost od nadležnih institucija. „Za sve faze radova, uključujući izgradnju tunela, dobijene su neophodne saglasnosti, a proces će biti nastavljen u skladu sa svim važećim zakonima“, naveli su te 2013. godine iz direkcije.