Predviđeno je da mreža, duga 22.000 kilometara, funkcioniše kao metro, sa vozovima koji bi postigli brzine između 300 i 400 kilometara na čas, omogućavajući putnicima da putuju između gradova brže nego ikad pre.
Projekat koji bi mogao da menja evropski transport
Novi sistem, pod nazivom Starline, zamišljen je kao mreža vozova velikih brzina koja će povezivati ključne gradove Evrope, uključujući destinacije u Velikoj Britaniji, Ukrajini i Turskoj. Osnovna ideja je da se stvore ultra-brze linije koje bi bile konkurentne vazdušnom saobraćaju, čineći putovanja kao što su Berlin-Varšava ili Milano-Minhen mnogo bržim i pristupačnijim.
Novi standardi u dizajnu i iskustvu putovanja
Osim tehnološkog napretka, projekat se fokusira na poboljšanje iskustva putnika. Nova infrastruktura obuhvata ne samo brze železničke linije, već i modernizovane stanice koje bi postale kulturna središta, sa restoranima, prodavnicama, čekaonicama, koncertnim dvoranama i muzejima. Vozovi će biti dizajnirani sa različitim zonama, uključujući mirne radne i porodične delove, kako bi putnicima omogućili udoban i produktivan put.
Beograd u srcu evropske železničke mreže
Na ruti Madrid – Istanbul, predviđeno je da Beograd bude jedna od ključnih stanica, dok će na liniji Lisabon – Kijev stajati Zagreb i Sarajevo. Mreža će se povezivati sa postojećim sistemima gradskog prevoza, a stanice će biti izgrađene neposredno izvan većih gradova.
Ovaj ambiciozni projekat mogao bi da postane stvarnost do kraja veka, jer 21st Europe trenutno započinje gradnju infrastrukture koja će omogućiti stvaranje nove, brže i efikasnije železničke mreže za Evropu.