01
Jul
Moravski koridor
Youtube - @glisok

Nova petlja menja sve: Detalji druge faze Severne obilaznice oko Kragujevca donosi velike promene

facebook messenger viber
JP „Putevi Srbije” podnelo je novi zahtev Ministarstvu zaštite životne sredine za davanje saglasnosti na izmenjenu Studiju o proceni uticaja na životnu sredinu u okviru druge faze izgradnje brze saobraćajnice prve B kategorije — Severna obilaznica Kragujevca.

Ključna novina je izmena trase – planirana petlja Topola se ukida, a umesto nje predviđa se nova, denivelisana petlja Opornica.

Druga faza obuhvata deonicu od 16 kilometara, u okviru trase od km 5+000 do km 21+000, koja prolazi kroz katastarske opštine Kragujevac IV, Opornica, Desimirovac, Poskurice, Divostin, Drača, Drenovac, Dragobraća, Đuriselo, Kragujevac III i Goločelo. Projektovanje su realizovale firme MHM-projekt iz Novog Sada i DB inženjering iz Beograda. Trasa je u potpunosti planirana kroz brdoviti teren, sa projektovanom brzinom kretanja od 100 km/h.

Na deonici je predviđena izgradnja 13 mostova, 5 nadvožnjaka, 33 propusta i 7 potpornih zidova, uz bezbednosne elemente kao što su niše za prinudno zaustavljanje i prelazi u razdelnom pojasu radi hitne komunikacije u slučaju radova ili nezgoda.

Nova petlja Opornica umesto ranije planirane Topole

Prema najnovijem rešenju, petlja Topola na km 7+345 se ukida, a nova petlja Opornica predviđena je na km 10+053. Biće povezana sa državnim putem IB-25 i sadržavaće po dve direktne i dve indirektne rampe, uz dvotračne kružne raskrsnice sa obe strane saobraćajnice. Veza sa IB-25 se dodatno razrađuje kroz posebnu plansku i tehničku dokumentaciju, uključujući i mogućnost regulisanja širine i broja traka pre uključenja u kružni tok, ali uz obavezno zadržavanje profila 2+2.

Na km 13+564 došlo je i do izmene rešenja za petlju Gornji Milanovac. Planirano je povezivanje sa putem IIA reda broj 177 putem nove kružne raskrsnice na postojećoj deonici km 102+730, dok je na km 14+085 predviđena izgradnja nadvožnjaka.

Na km 20+424, severno od Dragobraće, projektovana je još jedna nova petlja koja omogućava uključenje na državni put IB-24. Raskrsnica sa kružnim tokom biće pozicionirana na km 36+919, uz dodatak servisne saobraćajnice koja postaje peti krak, čime se dodatno povećava bezbednost i pristupna fleksibilnost.

Sva ukrštanja sa postojećim putevima biće izvedena denivelisano, čime se eliminišu potencijalni konfliktni punktovi u saobraćaju.

Javna rasprava 13. juna, završetak radova do kraja 2027.

Prezentacija Studije i javna rasprava o izmenjenom rešenju održana je 13. juna u prostorijama Gradske uprave Kragujevca. Izgradnja Severne obilaznice dužine 22 kilometra zvanično je započela krajem 2023. godine, a radovi se procenjuju na 265 miliona evra. Prema planovima, završetak kompletne trase očekuje se do kraja 2027. godine.