18
Jul
Parking
Shuterstock (shutterstock_1508458640)

Vikendom više nema džabe parkiranja: Nova pravila udarila po džepu Beograđana, pogledajte cene po zonama

facebook messenger viber
Beograd je od 14. jula 2025. godine uveo naplatu parkinga i vikendom (subotom i nedeljom) u centralnim zonama, što je važna promena za vlasnike i zakupce stanova bez privatnog parkinga.

Prema podacima JKP „Parking servis“, Beograd trenutno raspolaže sa nešto više od 30.000 obeleženih parking mesta u sistemu zoniranja, raspoređenih u crvenoj, žutoj i zelenoj zoni, dok je u javnim garažama i na posebnim parkiralištima dostupno oko 4.000 dodatnih mesta. Najveći pritisak beleži se u opštinama Stari grad, Vračar i Savski venac, gde broj registrovanih vozila višestruko premašuje broj parking mesta.

Koliko košta naplata parkinga vikendom?

Cene parkinga u Beogradu po zonama od jula 2025. godine ostale su iste i vikendom:

  • Crvena zona (I zona): 120 dinara po satu, maksimalno zadržavanje 1 sat.

  • Žuta zona (II zona): 100 dinara po satu, maksimalno 2 sata.

  • Zelena zona (III zona): 70 dinara po satu, maksimalno 3 sata.

  • Plava zona (IV zona): 50 dinara po satu, bez ograničenja vremena.

 

Plaćanje je moguće SMS-om, putem aplikacije „Parking Servis“, parking aparata ili kioska.

Zašto je uvedena naplata i vikendom?

Iz Grada navode da je cilj uvođenja vikend naplate rasterećenje centra od dugotrajnog parkiranja, naročito vozila koja zauzimaju mesta bez potrebe i ostaju parkirana čitav vikend. U praksi, deo građana ostavlja automobile u zoni petkom uveče i vraća im se tek u ponedeljak ujutru, čime se blokiraju lokacije dostupne turistima, stanarima i korisnicima usluga u centru.

– Vikend naplata uvedena je kako bi se povećala cirkulacija vozila, olakšalo stanarima da pronađu mesto, ali i podstakla upotreba garaža – navode u Sekretarijatu za saobraćaj.

Grad radi na poboljšanju uslova i kapacitetu parkiranja u Beogradu

Trenutno se u Beogradu gradi nekoliko novih javnih garaža – u Vlajkovićevoj, Fruškogorskoj i na Studentskom trgu – koje bi do kraja 2025. godine trebalo da obezbede dodatnih 800 parking mesta. Planira se i digitalizacija sistema parkiranja, kroz uvođenje pametnih senzora, aplikacija za navođenje do slobodnog mesta, kao i širenje zonskog sistema na šire gradsko jezgro.

Takođe, gradske vlasti najavile su podsticaje za izgradnju podzemnih garaža ispod stambenih kompleksa i javnih površina, kao i strože kontrole nepropisnog parkiranja. Sve ove mere deo su šire strategije za održivi gradski saobraćaj i smanjenje zagađenja, budući da glavni grad Srbije iz godine u godinu beleži sve već broj zgrada, ali i stanovnika.