Ova promena privremeno onemogućava ulazak i izlazak sa autoputa kod Preljine, a režim saobraćaja biće izmenjen do 20. decembra 2025. godine.
Zatvaranje naplatne stanice deo je radova koji će spojiti Moravski koridor – moderni auto-put koji povezuje Pojate, Kruševac, Kraljevo i Čačak – sa postojećim autoputem Miloš Veliki, čime Srbija dobija novu transverzalnu saobraćajnicu između koridora E-75 i E-763.
Iz JP „Putevi Srbije“ saopšteno je da će postojeća naplatna stanica u Preljini nakon završetka radova biti trajno zatvorena, dok se nova planira oko jednog kilometra dalje, kod fabrike „Forverk“, kako bi se omogućila bolja protočnost i logičniji priključak na budući Moravski koridor.
Tokom zatvaranja, vozači će moći da koriste naplatne rampe Pakovraće i Takovo kao zamenu.
Prema procenama saobraćajnih stručnjaka, obilazak preko ovih rampi produžava put za oko 10 do 15 minuta, u zavisnosti od gustine saobraćaja.
Zatvaranje Preljine privremeno će povećati opterećenje lokalnih puteva, posebno kroz Trbušane i Konjeviće, ali će po završetku radova doneti značajno rasterećenje i bržu povezanost regiona. Spajanje koridora A2 i A5 smatra se ključnim korakom u formiranju jedinstvene mreže autoputeva koja će omogućiti kraće vreme transporta, veći promet robe i razvoj industrijskih zona između Čačka, Kraljeva i Kruševca.
Istovremeno, pomeranje naplatne stanice i izgradnja novog čvora očekivano će povećati vrednost zemljišta i poslovnih parcela u neposrednoj blizini buduće saobraćajnice, jer se radi o prostoru koji postaje nova kontakt tačka dva najveća infrastrukturna koridora centralne Srbije.