27
Nov
Pancevacki most
RAS Foto Ana Paunkovic

Pančevački most dobija nove rampe: Država ulaže 14 miliona, vozače čeka najveća promena u 50 godina

facebook messenger viber
Gužve u jutarnjem i poslepodnevnom špicu, koje su već godinama najveći problem žitelja naselja sa leve obale Dunava, uskoro bi mogle da prošlost budući da su JP "Putevi Srbije" raspisali konkurs za izradu i rekonstrukciju pristupnih rampi Pančevačkog mosta.

Rekonstrukcija Pančevačkog mosta dobila je prvi konkretan okvir: JP „Putevi Srbije” raspisali su javnu nabavku za izradu Plana detaljne regulacije (PDR) za rekonstrukciju drumsko-železničkog mosta preko Dunava i izgradnju novih pristupnih rampi na deonici Beograd (Bogoslovija) – petlja Krnjača. Procijenjena vrednost posla je 14 miliona dinara bez PDV-a, a rok za dostavljanje ponuda je 9. decembar 2025. godine u 10 sati, elektronski preko Portala javnih nabavki.

Pančevački most je kombinovani drumско-železnički most dužine oko 1.526 metara, otvoren u sadašnjem obliku 1966. godine, a dnevno ga pređe i do 100.000 vozila, što ga čini jednim od ključnih saobraćajnih čvorišta Beograda i jedinim drumskim mostom preko Dunava na ovoj strani grada.

Koji radovi su obuhvaćeni tenderom

Predmet nabavke JN 61/2025 je izrada PDR-a za rekonstrukciju drumsko-železničkog mosta „Pančevački most” na državnom putu IБ/првог B реда бр. 47, na deonici Beograd (Bogoslovija) – petlja Krnjača, zajedno sa novim pristupnim rampama. Plan treba da obuhvati koridor mosta, saobraćajna rešenja i uklapanje pristupnih konstrukcija u okolnu gradsku mrežu.

Rekonstrukcija uključuje i nove pristupne rampe u zoni denivelisanog ukrštanja sa ulicama Dunavska i Vuka Vrčevića na palilulskoj strani, kako bi saobraćaj preko mosta mogao da se odvija i tokom budućih radova. Ugovor za izradu plana predviđen je na period do 24 meseca od potpisivanja, što znači da je reč o planskoj i projektnoj fazi, a ne o neposrednom početku građevinskih radova.

Ovo nije prvi korak države na ovom pravcu: prethodnih godina „Putevi Srbije” već su naručivali tehničku dokumentaciju za rušenje i izgradnju novih prilaznih konstrukcija na desnoj obali mosta, kao i projekat za građevinsku dozvolu za te radove, što pokazuje kontinuitet u pripremi obimnije rekonstrukcije.

Zašto je Pančevački most prioritet

Stanje mosta i naročito pristupnih rampi više puta je bilo tema stručne i šire javnosti. Istovremeno, Pančevački most je jedna od najopterećenijih saobraćajnica u špicu, sa čestim kolonama ka centru Beograda.

Plan detaljne regulacije za rekonstrukciju mosta i izgradnju novih rampi tako predstavlja prvi formalni, prostorno-plansko-projektni korak ka sveobuhvatnoj obnovi jedne od najvažnijih saobraćajnih tačaka u gradu. Sve dalje odluke – o glavnom projektu, dinamici radova i finansiranju same rekonstrukcije – uslediće tek nakon završetka ovog plana i okončanja sprovedenog postupka javne nabavke.