Pre 100 godina Novi Beograd je bio velika močvarna šuma, a danas mali velegrad u kom na površini od 41 kilometra kvadratnih živi oko 215.000 stanovnika. Brzo se gradio po uzoru na tadašnje gradove SSSR-a. Prve urbanističke ideje, koje su zamišljale da se Beograd šiti sa leve obale Save, su započete 1923.godine.Prva kafana je otvorena 1924. godine koja je nazvana ,,Novi Beograd". U blizini prve Novobeogradske kafane se nalazilo i čuveno kupalište, plaža Nica. To je prva peščana plaža u Beogradu koja se prostirala između Brankovog i Starog savskog mosta. Kupalište je bilo otvoreno sve do 1938. Nedostatak sredstva i ljudske snage je odugovlačio plan izgradnje. Projekat njegove izgradnje je prekinuo Drugi svetski rat, da bi se izgradnja nastavila 1948.godine, i to velikom brzinom.
Više od 120.000 inžinjera, radnika kao i veliki broj srednjoškolaca, studenata i stanovnika seoskih područja su bili angažovani u stvaranju najmlađe urbane sredine u Srbiji. Među njima su najbrojnije seoske brigade iz Srbije. Radovi su trajali bez prestanka, i danju i noću. Posao je bio prilično mukotrpan, najviše zbog močvarnog tla koje je celom površinom moralo da se pospe naslagama peska. Većina poslova je rađena ručno, mešanje betona je bilo ručno. Čudo je kako se gradilo brzo u odnosu na uslove rada. Zgrade su nicale jedne za drugom.
Jedna od prvih izgrađenih zgrada je današnja Palata ,,Srbija", zgrade u paviljonima blizu Tošinog bunara kao i kompleks Studentski grad koji je bio neophodan zbog velikog broja studenata koji su se naseljivali širom Beograda. Gradnja je izvršavana u etapama. Blokovi su građeni jedan za drugim. Kako su se blokovi gradili, odmah su se u blizini otvarale i nove radnje, otvarane su nove škole, nove mesne zajednice. Bila je privilegija naseliti se u jednom takvom novom gradu za sebe. Novi Beograd je u to vreme uglavnom bio naseljen srednjom klasom stanoništva. Jedan od prioritetnih planova je bio da se poveća racionalizacija pri izgradnji stanova
Kako se Novi Beograd širio tako je izgradnja postajala sve kompleksnija. Krizni ekonomski period Jugoslavije je sužavao prvobitne ideje stvaralaštva. Potrebe i planovi su predstavljali korak napred ispred tadašnjih realnih mogućnosti. Stambene strukture su se razlikovale u onim susednim. U neke zgrade je uloženo mnogo manje resursa nego u obližnje, pa je tako i sam kvalitet strukture zgrada varirao. Neuređenost površina za neku blisku budućnost kao i stare navike stanara koji su živeli u relativno ruralnoj sredini su dovodile do toga da su u podnožjima nekih solitera nikle bašte pa i cele njive. To objašnjava jake kontraste i raznolikost koju lako opažamo na Novom Beogradu. Pretovareni traktori, motokultivatori na ulicama su se utrkivali sa futuristički dizajniranim autobusima GSP-a. Takođe i na parkingu stambenih zgrada su mogle da se uoče razlike u modelima automobila. Pored najnovijih modela su se nalazili i preživeli ,,Fića", Reno 4, Fiat 1300 kao i slični modeli koji su danas zreli za muzej.
Preporučujemo vam da posetite i odmorite dušu na poluostrvu Mala Ciganlija i lepo mirno ostrvo Ada Međica, oba na obali Save. Od svih gradskih opština, Novi Beograd ima najviše zelenih površina.
Žitelji Novog Beograda smatraju da njihov mali velegrad na najlepši i najslikovitiji način prikazuje razvoj Beograda nakon Drugog svetskog rata. Teško bi se preselili negde drugde i većina je patriotski vezana za svoj kraj. Sve im se nalazi blizu i imaju mnoge mogućnosti za rekreaciju. Mnogi Novo Beograđani su i poslovno vezani za svoj kraj jer se brojni poslovni objekti nalaze upravo u zgradama Novog Beograda. Ukoliko vas je ovaj tekst privukao i ako imate zelju da još bolje lično upoznate ovu raznoliku opštinu pogledajte veliki izbor stambenih objekata na Novom Beogradu .