U početku, ne znači da će zarada odmah biti velika. Međutim, kada se ozbiljno ulaže u opremu i kada se prostor prilagodi zahtevima klijenata, onda i zarada može da bude dobra. Ali kako opstati na ugostiteljskom tržištu?
Naime, neophodan je ozbiljan pristup poslu, jasno osmišljen plan i marketinška strategija, a uz detaljne analize konkurencije, svi početnici u poslu mogu da se probiju i da zauzmu svoje mesto na tržištu.
Na primer, da bi izdavanje prostora za proslave rođendana postalo dobar biznis treba obezbediti sve što klijenti zahtevaju na jednom mestu. To znači da u ponudi moraju da budu raznovrsna hrana i piće, zatim cena mora da bude nešto povoljnija u odnosu na prosečne cene u gradu, a takođe bi i hranu i slavljeničke torte trebalo uvrstiti u ponudu.
Ukoliko mislite da biste bili dobri u ovom poslu, pogledajte ponudu lokala u Beogradu gde možete započeti ovaj primamljiv biznis: |
IZDAVANJE LOKALA BEOGRAD |
Poslednjih godina su proslave dečijih rođendana u igraonicama sve popularnije. A evo i zašto.
Ključni razlozi zbog kojeg su igraonice postale sve traženije jeste ulaganje manje truda i vremena da se proslava organizuje, više prostora i mogućnosti za dečiju igru i što je za roditelje najbitnije - čista kuća nakon rođendana.
Želite da kupite lokal u Beogradu? Pogledajte celokupnu ponudu: |
PRODAJA LOKALA BEOGRAD |
U poslednjih nekoliko godina pravi bum na tržištu izazvalo je organizovanje rođendanskih proslava za decu. Broj dečijih igraonica porastao je velikom brzinom u Beogradu, a slično je i sa drugim većim gradovima. Da bi se što više roditelja zainteresovalo, ponuda i oprema u dečijim igraonicama se svakodnevno menja. Međutim, iako se stalno govori da je kupovna moć slabija, igraonice opstaju. I ne samo to, stalno se otvaraju nove dečije igraonice, a uz dobru ugostiteljsku ponudu dečija igraonica može da posluje i te kako dobro. No, treba napomenuti da se samim izdavanjem prostora ne može garantovati odlično poslovanje.
izvor: pixabay.com
Međutim, kada u okviru igraonice postoji i celokupno posluženje, onda eto dobre prilike za zaradu. Najčešće se posluženje organizuje u dogovoru sa proverenim restoranima ili proizvođačima keteringa i torti, a klijenti mogu da biraju da li uz iznajmljivanje prostora žele i ketering ili će sami da se organizuju za hranu i piće.
Čini se da je klasičnim ugostiteljima sve teže da zadrže dobar nivo prometa, jer pred modernim izazovima koje nameće savremeno doba neki i posustanu.
Zašto su onda dečije igraonice odličan biznis? Evo razloga zbog kojih igraonice za proslavu dečijih rođendana dobro funkcionišu, zašto ostaju likvidne i koliko treba ulagati u posao i kako ga razvijati da bi se opstalo na surovom konkurentnom tržištu.
Za razliku od klasičnog ugostiteljstva, dečije igraonice ne mogu i ne treba da budu na istom nivou kao kafići i restorani. Stalno angažovanje ljudi obično nije potrebno zbog ograničenog radnog vremena, ali su profesionalni šankeri i konobari neophodni. Poslovanje je specifično, jer su takvi i termini proslava. Međutim, kako se zarađuje od dečijih igraonica?
izvor: pixabay.com
Naime, postoje tri načina na osnovu kojih igraonice ostvaruju zaradu. Najpre, zarada se ostvaruje od izdavanja prostora, a zatim se zarađuje od prodaje pića iz šanka i posluženja kao i rođendanske torte.
Cena pića trebalo bi da bude negde između prosečne cene u gradu i nabavne cene, a hranu treba nabavljati samo od proverenih restorana i proizvođača, jer se jedino tako garantuje kvalitet i sigurnost. Ipak, kada se klijenti sami odluče za obezbeđivanje keteringa, onda sami i snose odgovornost za kvalitet hrane.
Cena iznajmljivanja prostora za dečiji rođendan se razlikuje od želja klijenata pa mogu da se kreću od 50 evra pa i do 250 evra.
Pojedine igraonice imaju i bazen, a vlasnici igraonica dužni su da angažuju i profesionalnog spasioca. Promet zavisi najviše od ponude koju klijent želi, pa shodno tome mogu se zahtevati sužene karte pića, a savet je svim početnicima u ovom poslu da se stalno ponuda inovira kako bi se klijenti vraćali, a poslovanje sve više širilo. Takođe, za opstanak na tržištu neophodno je i stalno investiranje.
izvor: pixabay.com
Tokom letnjih meseci preporučuje se da se u dvorištu igraonice obezbedi dodatna oprema za mališane, a u zimskom periodu trebalo bi širiti ponudu u okviru samog objekta.
S obzirom na to da se vlasnici dečijih igraonica često susreću sa istim problemom, a tiče se nedefinisanog pravnog okvira, onda ne bi trebalo da se početnici začude ako ih poseti inspekcija. Iako inspekcija zahteva da karta pića i cenovnik bude na stolu, vlasnici se žale na ovakve zahteve, jer organizatori proslave plaćaju ukupan ceh i nije primereno da gosti vide kolike su cene. Eto primera nedefinisanosti. No, iako je reč o zatvorenim slavljima, prema njihovim propisima cenovnici moraju da budu na svakom stolu.
Glavna prednost ovog poslovanja jeste u tome što vlasnici ne čekaju dugo na naplatu i nemaju problema sa njom. Naime, odmah po okončanju proslave ili dan-dva nakon nje, roditelji plaćaju ceh. Pošto se sve brzo sredi, igraonice nemaju nelikvidnost, a pošto se u ovom savremenom dobu radno vreme poremetilo i roditelji nemaju mnogo vremena da posvete svojoj deci, ne čudi što su dečije igraonice postale veoma isplativ biznis.
izvor: pixabay.com
A upravo zbog velikog interesovanja roditelja u poslednjih nekoliko godina pojedini vlasnici kapitala su rešili da se oprobaju u ovom biznisu. Oni koji su bili istrajni i uporni, oni su i uspeli. Izgleda da je danas nekako u trendu da se rođendani proslavljaju po igraonicima, jer se sve više ljudi različitih materijalnih mogućnosti odlučuje na ovakav tip proslave. A tek ako postoji i problem sa manjkom prostora, onda je definitivno najbolje rešenje igraonica.
Iako je danas konkurencija oštra i samo se na prostoru Novog Beograda i Zemuna nalazi preko 50 igraonica, ipak, kao i u svakom poslu, samo oni najbolji opstaju i njihov posao raste i širi se. Prostori koji su klimatizovani, koji su čisti, uređeni prema najsavremenijim standardima za mališane i koji imaju ateste, ali i odvojene prostorije za decu i roditelje uvek će imati gostiju. Najsavremeniji trendovi posebno utiču na odluku roditelja gde će da proslave detetov rođendan, tako da vlasnici igraonica moraju da idu u korak sa vremenom i trendovima ako misle da opstanu.
Možda će vas zanimati i sledeći korisni članci: |
STAN NA ZLATIBORU JE NOVA ŠTEDNA KNJIŽICA |
STAN NA DAN - VEOMA ISPLATIV BIZNIS |
UNAJME STAN ZA 300 evra PA GA IZDAJU ZA 1200 evra |
Zbog toga i oprema i ponuda stalno mora da se inovira, jer jedino tako će biti privučena pažnja budućih klijenata. Danas su sve popularniji tematski rođendani, stoga imajte na umu to ako želite da proširite ponudu. Osoblje mora stalno da se edukuje, a animatori moraju svakodnevno da se usavršavaju.
Da bi se poslovanje proširilo i bilo iz godine u godinu bolje, onda je važno ulagati i u marketing. Digitalni marketing je od izuzetne važnosti, pa posebno treba izdvajati novac za promocije na društvenim mrežama, ali i za predstavljanje ponude u dečijim časopisima, kao i prodavnicama za decu i roditelje.
A uz dobar marketing, na delu je neophodan i dobar ketering. Dopuna ponude upravo se sastoju u odličnoj saradnji sa kvalitetnim proizvođačima slanog i slatkog posluženja. Upravo kvalitetna ponuda, dobro opremljen prostor, ljubazno osoblje i pristojna cena garantovano će doneti uspeh i stalnu potražnju za uslugama koje neka dečija igraonica ima.