08
Apr
Tunel render
Grad Beograd

Evo kada počinje izgradnja tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana i gde se tačno počinje sa kopanjem

facebook messenger viber
Marko Stojčić, glavni urbanista Beograda, najavio je da će se uskoro krenuti u izgradnju tunela koji će povezivati Ekonomski fakultet i Bulevar despota Stefana, kako bi se saobraćajna deonica koja prelazi preko centra grada znatno olakšala.

Gostujući u "Jutro na Blic", Stojčić je govorio i o tome kako teku radovi na Trgu Nikole Pašića, kao i kakvi su planovi u Beogradu kada je u pitanju izgradnja mostova, prenosi Blic.rs.

Tunel od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana

- Krajem maja počećemo radove na izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do Bulevara despota Stefana! Počećemo od Despota Stefana, tunel dakle ulazi kod Ekonomskog fakulteta i izlazi u Despota Stefana, kod MUP-a. 

Ringier Tunel nacrt

Oko 2 kilometra je dugačak i njegova je uloga da saobraćaj sa Novog Beograda, koji ide ka Paliluli, Zvezdari i mostovima preko Dunava, usmeri ispod zemlje i da nemamo tranzitni saobraćaj u centru grada i tu će se osetiti jedna petina oslobođenja saobraćaja, koji stvara gužve u gradu - kaže Stojčić.

Novi most u Beogradu

Stojičić je govorio i izgradnji novog mosta u Beogradu.

- Most koji će se svakako izgraditi je onaj preko Ade Huje. To je pravac od Pupinovog mosta, koji ide preko Borče i spaja se na Adi Huji. To je prava beogradska obilaznica, vidi se da je tu bilo i puno automobila i da je migracija bila velika. On bi pomogao da obezbedi da nepotrebni automobili ulaze u grad. To je most bez koga ne možemo, a postoji mogućnost i varijanta da dobijemo i jedan most na Savi, negde na kraju blokova, ali to trenutno nije u razmatranju - kaže Stojčić.

Počinje još jedna rekonstrukcija Pančevačkog mosta

Kada je u pitanju Pančevački most, ističe da će se uskoro početi i na njegovoj rekonstrukciji.

- Pančevačkog most nema elementa da bude spomenik kulture, ali smo razmatrali nekoliko varijanti, čak i da tramvaj ide preko njega. Ovi prilazni delovi mostu će biti rekonstruisani znatno brže. Biće neka privremena saobraćajnica, sama konstrukcija nije toliko loša i ona može da se malo po malo rekonstruiše - kaže Stojčić.

O rekonstrukciji Trga Nikole Pašića

Radovi na Trgu Nikole Pašića teku odlično, imamo staru-novu fontanu. To kažem tako, jer vraćamo onu originalnu koja je bila pre ove. Vraćamo originalni izgled Trga Nikole Pašića. Rok je četiri do pet meseci do završetka, pokušavamo da ostvarimo da to bude 5 meseci - kaže Stojčić.

Ističe da je arhitektonski jako interesantno vratiti nešto što je nekada bilo i uklopiti ga u savremeno i novo.

Radomir Kuč Trg Nikole Pašića

- Biće više sadnica i više zelenila, samo mnogo savremenije urađen. U principu, zadržaće se ta crvenkasta boja kamena. U detaljima će biti potpuno drugačiji, ostaće osnovni elementi isti, ali će u suštini to će biti drugačiji trg - kaže Stojčić.

Parking mesta

Stojičić je govorio i o nedostatku parking mesta u Beogradu.

- Mi svake godine imamo 11.500 novih automobila. To je ogromna brojka, mi smo u tom pogledu u vrhu Evrope. Moje mišljenje je da je to potpuno neprihvatljivo i neodrživo, kada je u pitanju dalji rast. Mi žurimo sa metro sistemom, jer je to dobra alternativa automobilu. Trenutni problem rešavamo tako što smo počeli da gradimo 2.006 parking mesta. Ima nekoliko javnih garaža. Blokovi će dobiti 508 novih parking mesta... Danas imate po jedan i po automobil po stanu, više nemamo gde da ih smestimo! Moj savet svim Beograđanima je da se traže alternativna rešenja - javni prevoz, pešačenje, biciklizam... - kaže Stojčić.

Rekonstrukcija parka kod Hrama Svetog Save

Marko Stojčić ističe da postoje planovi da se što pre krene sa rekonstrucijom platoa kod Hrama Svetog Save.

- Planovi su da pokušamo što pre da krenemo sa rekonstrukcijom tog platoa. Imaćemo konačne konsultacije sa SPC, pokušaćemo na proleće da uklanjamo ono što je porušeno, polomljeno i krenemo u rekonstrukciju - kaže Stojčić za "Jutro na Blic".