Izvesno je da će pre gradnje novog Stari savski most biti izmešten, a o dve varijante, odnosno dve buduće lokacije za izmeštanje izjasniće se Beograđani.
– Konkurs je bio 2017. i mi smo tada dobili nagradu. Posle konkursa je urađena sledeća faza projekta, a to je idejni projekat, koji je prema ugovoru 30. juna 2019. predat Republičkoj revizionoj komisiji. Kada Komisija odobri idejni projekat kreće se u izradu glavnog projekta, odnosno projekta za građevinsku dozvolu i izvođenje radova. Plan je da izvođač bude izabran krajem ove godine, odnosno da početkom sledeće izradi projekat i počne gradnju – rekao je za eKapiju Dejan Srejić, vodeći projektant u CIP-u i jedan od autora idejnog rešenja novog mosta na Savi.
Sagledavajući novoprojektovani most sa aspekta postojećih beogradskih mostova koji se nalaze u blizini, kako se navodi u obrazloženju projekta, mogu se uočiti elementi konstrukcije koji se mogu vizuelno povezati sa ostalim mostovima preko Save.
– Imajući ovo u vidu, može se zaključiti da će se novoprojektovani most dobro uklopiti u „lepezu“ postojećih mostova. Međutim, osim delova konstrukcije oblikovanih tako da most povezuju sa postojećim beogradskim mostovima, novoprojektovani most poseduje i jedinstvenu estetiku. Glavni doprinos estetici donelo je uvođenje asimetrije, odnosno usvajanje lukova različite visine. Denivelisanjem lukova u temenu za 6 metara, odnosno uvođenjem asimetrije, mostu je dat lični pečat i različitost koja ga izdvaja od ostalih standardnih rešenja – navodi se u idejnom projektu.
Funkcija – vođenje saobraćaja
Saobraćajni profil mosta predviđa dve kolovozne trake širine po 6,5 m, dvokolosečni tramvajski-metro koridor u sredini profila, minimalne širine 8 m i obostrane trotoare od po 3,3 m koji uključuju jednosmerne biciklističke staze. Po obodu pešačko-biciklističkih staza formirani su kaskadni ispusti – terase vidikovci, koje pešacima i biciklastima pružaju odmorišta sa pogledom na reku i grad, navodi se u idejnom projektu.